תהליך ההחלמה מהסרת שתלי סיליקון בד"כ קל, ואינו מלווה בכאבים משמעותיים. יחד עם זאת, במקרים בהם יש צורך להסיר התקשות קופסית, ייתכן שתהליך ההחלמה יהיה מלווה בכאבים ואי נוחות מסוימת. הצטרפי אלינו לדקות קריאה בודדות שיכולות להניב תועלת רבה.

אנחנו עומדים להעמיק בשורות הבאות בנושאים של הסרת שתלי סיליקון מהחזה, הסרת התקשות קופסית, הרמת חזה, הזרקת שומן עצמי ועוד. אבל לפני שנעשה זאת, אנחנו נזכיר לך שאנחנו לא אמורים להחליף את הרופא המנתח שלך. אם את צריכה ייעוץ מאת מנתח פלסטי מוביל, אנחנו נשמח לסייע לך לאתר אחד כזה, אבל אנחנו לא יכולים להחליף את הייעוץ שלו. לכן, ייעוץ רפואי הוא משהו שאסור לך לוותר עליו, אפילו שהמידע הבא מאוד מעמיק ומקיף:

מה את יודעת על שתלי הסיליקון שלך?

רגע לפני שנדבר על משך ההחלמה מניתוח הסרת שתלי סיליקון, ועל הכאבים שמלווים או שלא מלווים עם הניתוח, בואי נדבר על השתלים עצמם. האם ידעת שאת אמורה להחליף שתלי סיליקון בכל 10 – 15 שנים, בממוצע?

והאם ידעת ששתלי סיליקון יכולים לצבור בלאי במהלך השנים? ומה לגבי קרעים בשתל הסיליקון, ידעת שהם יכולים להיווצר? ובכן, אלו פרטים חשובים שיש לקבל עליהם מידע. והנה המידע: ה-FDA האמריקני ממליץ על החלפת שתלי סיליקון בכל 10 – 15 שנים, זאת בעקבות העובדה שהשתלים יכולים להתבלות.

מה יקרה אם שתל סיליקון יתבלה או ייקרע?

כששתל הסיליקון מתבלה, יש לכך משמעויות שונות ומסוכנות. למשל, שתל הסיליקון יכול לדלוף מי מלח ולפגוע במערכת החיסונית, להוביל להתקשות קופסית, להוביל לנשירת שיער לא תקינה, עייפות כרונית ועוד. זאת, בהנחה שהשתל הקרוע לא הוסר ולא הוחלף.

בכדי לוודא שאת לא חשופה לסיכונים הנ"ל ונוספים אחרים, אחת לשנה יהיה מומלץ לעבור בדיקת אולטרה סאונד או בדיקת MRI. בין השתיים האלו, בדיקת MRI נחשב יותר מהימנה לגילוי ואיתור קרעים בשתלי סיליקון. אם כבר עברו 5 שנים מאז שעברת ניתוח הגדלת חזה, ההמלצה לעבור את בדיקת הדמיית השד בכל שנה. זאת, על פי ההמלצות של ה-FDA האמריקני.

כמה עולה ניתוח הסרת שתלי סיליקון?

אם את מעוניינת לעבור ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה, העלות הממוצעת תהיה בין 20,000 ₪ ל-30,000 ₪. אבל חשוב לציין, מאוד תלוי במה שהניתוח כולל. אם הניתוח כולל גם הסרה מלאה של קופסית, ייתכן שמחיר הניתוח יחצה את הרף העליון הנ"ל.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא, הנושא של עיצוב החזה לאחר הסרת שתלי סיליקון מהשדיים. צריך לקחת בחשבון עלויות נוספות של הרמת חזה, הזרקת שומן עצמי (במקום השתלים), טיפול רפואי וכו'. ולאחר שעברנו על לא מעט מידע כללי, בואו נענה על השאלה שלמה התכנסנו: האם ניתוח הסרת קופסית יהיה קל או קשה?

עד כמה קשה ניתוח הסרת שתלי סיליקון וקופסית?

אם מדובר על הסרת שתלי סיליקון ללא התקשות קופסית, מבחינת משך ההחלמה ודרגת הכאבים, מדובר בהחלמה יחסית קצרה ודרגת כאבים די קלה. אבל אם יש צורך לבצע הסרת התקשות קופסית במהלך ניתוח הסרת סיליקון מהחזה, הניתוח יהיה ארוך יותר (שעתיים – שעתיים וחצי בד"כ).

כמו כן, משך ההחלמה יהיה ארוך יותר (כחודש – חודש וחצי עד לחזרה לשגרה כמעט מלאה, אך חזרה לשגרה חלקי כעבור שבוע – שבוע וחצי). לסיכומו של עניין ובכדי לתת תשובה יותר ברורה, הניתוח של הסרת שתלי סיליקון נחשב ניתוח די קל ופשוט. הפעולה הכירורגית של הסרת ההתקשות בד"כ תהיה מורכבת יותר, אבל בימינו גם זה לא נחשב ניתוח מאוד מורכב.

עלויות נוספות בניתוח הסרת שתלי סיליקון

בנוסף להליכים הכירורגיים האלו שציינו עד כה, ישנם גם הליכים כירורגיים נוספים שקשורים לפן האסתטי של החזה לאחר הסרת שתלי סיליקון. מבחינת עיצוב החזה, אפשר לעצבו באמצעות השיטה שנקראת הרמת חזה.

בנוסף, כמו שציינו כאן בשורות למעלה, אפשר גם לעבור הליך של הזרקת שומן גוף. הזרקת שומן עצמי הוא הליך ניתוחי, במהלכו שואבים שומן ממאגרי ועודפי שומן שונים בגוף. אם אין לך מאגרי שומן, קודם כל תגידי תודה ותברכי על כך. שנית, דעי שייתכן שאת תימצאי לא מתאימה להליך של הזרקת שומן עצמי לאחר הסרת שתלי סיליקון. זאת, משום שכנראה אין לך מאגרי שומן. במקרים אלו, בדרך כלל יהיה אפשרי עדיין לבצע הרמת חזה.

איתור מנתח פלסטי מומלץ להסרת שתלי סיליקון והתקשות

בכדי לקבל תשובה יותר נוקבת באשר לאפשרויות שיש בפנייך, יהיה חשוב לשבת לפגישת ייעוץ עם הגורם המטפל. במקרה הזה של הסרת שתלי סיליקון מהחזה והסרת התקשות קופסית, צרי קשר עם מנתח פלסטי מומלץ בתחום. ואם את מתקשה לאתר רופא מנתח, אנחנו נשמח לאתר מנתח פלסטי מוביל עבורך. השאירי פרטים אצלנו, וקבלי מענה זריז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *