מה קורה לחזה לאחר הוצאת שתלים?

תוכן עניינים

אם לאחר יותר משמונה שנים בהם נהנית ממראה של חזה שופע ומעוצב כפי שתמיד חלמת, החלטת לשקול את האפשרות להוצאת שתלי הסיליקון מהחזה בעקבות ההמלצה שה-FDA פרסם – וודאי את חוששת כיצד החזה שלך יושפע מכך, והאם הוא יחזור למצב הקודם לפני הניתוח להגדלת חזה או שהפרוצדורה תותיר אותו חסר פרופורציות ונפול.

כדי שתוכלי להבין מה קורה לחזה לאחר הוצאת שתלים, ריכזנו בעמוד הנוכחי את כל המידע שכדאי לך לדעת בנושא הכולל את כל הסיבות שמובילות נשים להחליט על הוצאת שתלים, מהלך הפרוצדורה הכרוכה בכך, עלויות וכמובן האם קיימת אפשרות להוציא את השתלים מהחזה אך לשמור על מראה מעוצב ואסתטי של החזה.

הוצאת שתלים – מהן הסיבות המובילות לכך?

ניתוח הוצאת שתלים הפך להיות פרוצדורה מוכרת ומבוקשת בקרב נשים רבות, כאשר אלו מחליטות לבצע את הפרוצדורה הזו מסיבות שונות ומגוונות. ניתן לומר באופן כללי כי הסיבות שמובילות אותן להחליט כך נחלקות לשתי סיבות מרכזיות – צורך אסתטי וצורך רפואי, כאשר כל אחד מהצרכים הללו נועד כדי למלא אחר צרכיה האישיים של כל אישה שעברה ניתוח להגדלת חזה, וכעת מעוניינת למלא אחר צורך אסתטי נוסף הנובע מהחלטה זו.

סיבות אסתטיות להוצאת שתלים מהחזה

כשמדברים על צרכים אסתטיים, הכוונה היא להחלטה אישית הנובעת לרוב מהחלטות של דימוי הגוף כיוון שזוהי פרוצדורה העונה על צורך אסתטי בלבד. ישנן נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה לפני כמה שנים, אך כעת לאחר שמבנה גופן השתנה במרוצת הזמן (אם בגלל הריונות, דיאטות וכו) הן מעוניינות להוציא את שתלי הסיליקון ולחזור למראה המקורי של חזה טבעי.

סיבה אסתטית נוספת נוגעת לבעיה אסתטית שנוצרת לאחר ניתוח הגדלת חזה, כאשר האישה איננה שבעת רצון מהתוצאה הסופית של הניתוח שעברה. במקרה כזה היא יכולה לבחור בין הוצאת השתלים מהחזה וחזרה למראה טבעי, או לחילופין לבצע ניתוח הוצאת שתלים במטרה להחדיר שתלים חדשים בנפח הרצוי לה.

סיבות רפואיות להוצאת שתלי סיליקון

נשים שבוחרות להוציא את שתלי הסיליקון מהחזה בעקבות סיבות רפואיות, למעשה מוכרחות לבצע את הפרוצדורה הזו כדי למנוע בעיות בריאותיות לגופן, על אף כי לרוב אין מדובר על בעיות מסכנות חיים. אחת מהבעיות הרפואיות שעלולות להיווצר לאחר ניתוח הגדלת חזה היא פגיעה בשתל שהוחדר, כך שהוא נקרע או מאבד את צורתו ולכן איננו ממלא אחר הייעוד האסתטי שלו. במקרה כזה המטופלת תוכל לבצע ניתוח הוצאת שתלים כדי להסיר את השתל הפגוע ולהחליפו באחר, או לבחור להוציא לאלתר את השתלים מהחזה ולהימנע מנשיאת גוף זר בגופה.

סיבה רפואית שכיחה נוספת המובילה להחלטה של הוצאת שתלים מהחזה נוגעת למצב בו הגוף דוחה את שתל הסיליקון. בעיה זו נקראת בשם קופסית בשד, והיא עשויה להתרחש אצל כל אחת שעברה בעבר ניתוח להגדלת חזה.

קופסית בשד – מהי וכיצד לטפל בה?

קופסית בשד מתארת בעיה רפואית בה הגוף של האישה דוחה את השתלים שהוחדרו בגופה לאחר  ניתוח להגדלת חזה, דבר היוצר מעין רקמה צלקתית קשה וכואבת סביב השתל. יש להבין כי באופן טבעי הגוף האנושי מפתח רקמת חיבור סביב כל גוף זר שמוחדר אליו, רקמה המוכרת בשם הרפואי כקופסית, אך במקרה והרקמה הופכת להיות קשה ובולטת ההשלכות לכך משפיעות על איכות חייה של האישה וכן לעיתים על מראה השד.

בכדי לטפל בבעיה הרפואית שנוצרה כתוצאה מהתקשות הקופסית בשד, יש לבצע ניתוח להוצאת שתלים על ידי מנתח פלסטי מנוסה בתחום. פעולה זו מצריכה דיוק וזהירות מרבית, שכן הקופסית שנוצרה תוחמת את השתל ומחוברת אל רקמת השד, ולכן המטרה של המנתח היא להסיר את שתל הסיליקון מאזור השד ובמקביל לטפל בקופסית הדלקתית שנוצרה על מנת להסיר כמה שיותר ממנה. לאחר הוצאת השתל והסרת הקופסית הבעייתית ניתן יהיה להחליף את השתל הישן בחדש, וכך לטפל בבעיה הרפואית הזו בצורה יעילה מבלי להוציא את שתלי הסיליקון לאלתר.

מהם הסימפטומים של התקשות קופסית?

כאמור, הקופסית בשד נוצרת באופן טבעי מיד לאחר ניתוח גדלת חזה. זהו למעשה תהליך ריפוי של הגוף, כך שהרקמה שמפתחת סביב השתלים מהווה את נקודת החיבור בינם לבין רקמות השד. דרגות הקופסית נחלקות לארבעה שלבים, כאשר השלב הראשון והשני הינם אידיאליים ושגרתיים ואילו שלבי 3-4 מעידים על יצירת רקמת חיבור שהיא מכווצת ולכן גם קשה וכואבת.

הסימפטומים השכיחים לסימנים של התקשות קופסית הם כאבים וכן הרגשת אי-נוחות בשד אחד או בשניהם, כאשר תחושות אלו מחמירות בכל יום שעובר. עשויים לעיתים להתלוות לכך גם סימנים פיזיים על גבי השד כמו בליטה צורה אחרת נוקשה, המשפיעה גם המראה האסתטי של החזה.

האם ניתן למנוע התקשות קופסית בשד?

כיוון שהיווצרות של קופסית של סביב שתלי הסיליקון היא תהליך ביולוגי טבעי של הגוף, לא ניתן למנוע את תהליך ההתקשות של הקופסית בשד. יחד עם זאת יש לשים לב בכל מקרה בו חשים כאב או אי-נוחות באזור החזה לאחר ניתוח הגדלת חזה, ולקחת בחשבון כי התקשות הקופסית עלולה להתרחש בסמוך לביצוע ניתוח להגדלת חזה או אף כמה שנים לאחר מכן.

החלפה או הוצאת שתלים מהחזה – מה כדאי?

הודות להתפתחות תחום הרפואה האסתטית של היום, נשים יכולות לבחור בין ניתוח להוצאת שתלים מהחזה או ניתוח להחלפת שתלים קיימים. לכן אם את מתלבטת האם כדאי לך לעשות את הניתוח כדי להוציא את שתלי הסיליקון לאלתר, או לבצע את הניתוח כדי להחליף את השתלים הקיימים בכאלו חדשים – חשבי קודם כל מהי הסיבה המובילה אותך לבצע את הפרוצדורה הזו.

במידה ואינך מרוצה מהמראה האסתטי שלך לאחר ניתוח הגדלת החזה שעשית, תוכלי תמיד להחליף את השתלים שהוחדרו לגופך באמצעות ניתוח החלפת שתלים בהתאם לנפח ולמראה שתמיד רצית. ישנן נשים שבוחרות להחליף את השתלים הקיימים כתוצאה משינויים שהתרחשו בגופן בשנים שעברו לאחר הניתוח להגדלת חזה, וכך הן יכולות להתאים מחדש את מראה ועיצוב החזה שלהן למראה העדכני של מבנה גופן.

כפי שניתן להבין, גם במקרה ומתגלות בעיות רפואיות עם השתלים הקיימים, כמו קרע בשל הוא היווצרות קופסית כואבת, קיימת אפשרות לפתור את הבעיה הרפואית הזו באמצעות ניתוח הוצאת שתלים המטפל בבעיה וגם מאפשר להחליף את השתלים הישנים. לעומת זאת אם מאסת בשתלי הסיליקון שהוחדרו בגופך, תוכלי תמיד לבחור להסיר אותם ממקומם ולחזור למראה הטבעי ללא גוף זר בגופך.

האם ניתוח החלפת שתלים שונה מניתוח להוצאתם?

חשוב לזכור כי כל אישה שעברה ניתוח להגדלת חזה, תצטרך בשלב כזה או אחר בחייה לבצע ניתוח להוצאת שתלים. הסיבה לכך נובעת מתאריך התפוגה של כל שתלי הסיליקון המשמשים להגדלת חזה, כיוון שחיי המדף הממוצעים שלהם נעים בין 10-15 שנה. כיוון שמדובר על שתלים מלאכותיים שאינם יכולים להישאר בגוף לכל החיים, כל אחת שעברה הגדת חזה צריכה לאחר תקופת זמן מסוימת לשקול האם היא מעוניינת להחליף את שתלי הסיליקון בחדשים, או להוציא אותם מגופה לתמיד.

בין אם מדובר על ניתוח להוצאת שתלים מהחזה או ניתוח להחלפתם בחדשים, הפרוצדורה הכרוכה בכך היא זהה ברוב המקרים כיוון שבשניהם יש לבצע פעולה כירורגית כדי להוציא את השתלים הקיימים מהחזה.

שלבי ניתוח הוצאת שתלים מהחזה

בטרם ביצוע ניתוח הוצאת שתלים, המטופלות יתבקשו לבצע בדיקה מקיפה של מצב השדיים כדי לאבחן את מצב שתלי הסיליקון בחזה, ובמידת הצורך לעלות על בעיות רפואיות שנוצרו כמו קרע או דליפה של שתל אחד או יותר, שלרוב אינם מורגשים על ידי האישה. לאחר מכן המנתח הפלסטי עורך פגישת ייעוץ אישית עם המטופלת, במהלכה הם יבצעו תיאום ציפיות בנוגע למטרת הניתוח והתוצאה הסופית אליה היא שואפת.

בשלב הראשון של ניתוח הוצאת שתלים המנתח ישרטט על גבי גופה של המטופלת את מהלך הפרוצדורה שעתידה להתבצע, וכך למעשה יעניק לה המחשה לתוצאה הסופית שתתקבל בסיום הניתוח. תהליך התכנון והשרטוט יבוצע בזמן שהמטופלת עומדת, כדי שמנח הגוף יישאר טבעי ולא יושפע מכובד המשיכה בזמן שכיבה או ישיבה. בשלב הבא מבוצעת הרדמה כללית, ולאחר מכן המנתח יבצע פתח בחזה כדי לחשוף את השתלים הקיימים ולהסירם באופן מלא.

במידה המטופלת החליטה לבצע את הניתוח במטרה להחליף את השתלים הישנים, לאחר הסרת השתלים ממקומם וכן הקופסית שנוצרה סביב להם, המנתח יחדיר במקומם את שתלי הסיליקון החדשים שנבחרו מראש על ידי האישה ויסגור את הפתח שדרכם הם הוכנסו לחזה. במקרה והניתוח מתבצע במטרה להוציא את השתלים לאלתר, לאחר הסרת שתלי הסיליקון והקופסית המנתח יתפור את הפתח שבוצע בחזה, ובמידת הצורך ישים נקזים בחזה לצורך ניקוז מיטבי של נוזלים שייווצרו בחלל שנוצר בין רקמות השד לדופן החזה.

האם הוצאת שתלים הוא ניתוח מורכב?

למרות שניתוח מסוג זה מחייב פרוצדורה כירורגית הכולל הרדמה מלאה וחתך באזור החזה, מדובר על ניתוח שאיננו מורכב האורך שעה בממוצע. יחד עם זאת יש לזכור כי מהלך הניתוח מחייב זהירות ומיומנות גבוהה ברפואה פלסטית וכן אנטומיה של השד, ולכן כדי להבטיח תוצאות ניתוח איכותיות ללא סיבוכים וסיכונים חשוב לבחור במנתח מקצועי ומיומן בתחום הוצאת שתלי סיליקון מהחזה.

היתרון בניתוח הוצאת שתלים הוא שלא מפתחת צלקת לאחר הניתוח, כיוון שהחתך שמבוצע לצורך הוצאת השתלים נעשה על גבי הצלקת הקיימת מהניתוח הראשוני של הגדלת החזה – דבר המונע פגיעה אסתטית במראה החזה, וכן עשוי לקצר את משך ההחלמה לאחר הניתוח.

בסופו של דבר תהליך ההתאוששות מהניתוח תלוי רק במטופלות שעוברות אותו, כל עוד הן הקפידו על ההנחיות למתן מנוחה לגוף והימנעות מפעילות גופנית או כל פעילות אחרת מאומצת שעשויה להאריך את תקופת ההחלמה. כיוון שהניתוח מבוצע באזור החזה, המטופלות מקבלות המלצה להימנע מפעילות יתר של הידיים ובמיוחד על הרמתן מעל לקו הכתפיים – כיוון שפעולה זו עשויה לפתוח את התפרים, ולהאט את תהליך ההחלמה של הגוף.  

הוצאת שתלי סיליקון מבלי לפגוע במראה האסתטי

נשים שבוחרות לעבור ניתוח להוצאת שתלים מהחזה מבלי להחליף אותם בשתלים חדשים, תוהות מה יקרה למראה האסתטי של החזה שלהן לאחר שהן ייפרדו משתלי הסיליקון המלאכותיים שעיצבו את החזה שלהן. הבשורות לכך הן טובות, כיוון שקיימים פתרונות אסתטיים מצוינים שיאפשרו לכל אחת להוציא את השתלים מגופה ולהמשיך ליהנות ממראה של חזה מעוצב ואסתטי.

יש להדגיש כי ברוב המקרים חזה שעבר הגדלת חזה לא יחזור למראה ולצורה המקורית שלו, במיוחד אם מדובר על נשים שבחרו לשים שתלי סיליקון בנפח גדול מאוד. הסיבה לכך היא התגובה הטבעית של הגוף להתמודדות עם השינוי לאחר הוצאת השתלים מהחזה, כך שבמקום עור מתוח המתאפשר באמצעות שתלי הסיליקון שהיו בגוף – העור באזור החזה יתכווץ כתוצאה מכיווץ שמתרחש ברקמות השד. ההשלכות האסתטיות לכך יכולות להיות מגוונות כמו חזה נפול, עור עודף, שדיים שקועים או שטוחים ללא נפח ועוד השלכות נוספות הפוגעות במראה הנשי והפרופורציונלי של החזה.

הוצאת שתלים מהחזה והרמת חזה – למי זה מתאים?

כדי לשמור על המראה השופע והאסתטי של החזה גם לאחר ניתוח הוצאת שתלים, קיימת אפשרות לעשות זאת באמצעות טיפול אסתטי משלים של הרמת חזה. פרוצדורה זו איננה מצריכה השתלה של שתלי סיליקון חדשים לגוף, אלא מאפשרת לעצב את החזה בצורה פרופורציונלית לאחר הוצאת השתלים ממקומם.

הרמת חזה לאחר ניתוח להוצאת שתלי סיליקון יכולה להתאים לנשים שהיו להן שתלים בעלי נפח גדול, כך שבאמצעות עיצוב והרמת החזה ניתן לשמור על חזה זקוף ויפה, ובמידת הצורך לבצע הסרה של עור עודף שמשפיע על המראה הנפול של החזה.

מתי כדאי לעשות הזרקת שומן בחזה?

בנוסף להרמת חזה, קיימת אפשרות לשימור המראה האסתטי של החזה לאחר הוצאת השתלים גם מבחינת הנפח של השדיים. תפקיד שתלי הסיליקון בחזה הוא להקנות מראה של שד מלא ושופע יותר, כך שהתוצאה של הוצאת השתלים עשויה להיראות כמו "שקיות" ללא אוויר ולכן מראה של חזה שטוח.

גם במקרים כאלו קיים פתרון שאיננו מצריך שימוש בשתלי סיליקון מלאכותיים, המאפשר להזריק לאזור החזה שומן עצמי של המטופלת כדי להעניק נפח ומלאות לשדיים שאינם מכילים יותר את השתלים. השומן נלקח מגופה של המטופלת מאזורים בהם ריכוז טבעי של שומן כמו בטן תחתונה או ירכיים, כאשר הפרוצדורה הזו נעשית במסגרת ניתוח הוצאת שתלים מהחזה.

כמה עולה ניתוח להוצאת שתלי סיליקון מהחזה?

עלויות הניתוח של הוצאת שתלים תלויות בפעולה הכירורגית שבוצעה בכל מטופלת, כיוון שלכל סוג טיפול נקבע מחיר שונה בהתאם לפרוצדורה. כפי שהורחב על כך קודם, ניתוח הוצאת שתלים עשוי להיות כרוך במגוון פרוצדורות אסתטיות שונות כמו החלפה של שתלים קיימים, הרמת חזה והזרקת שומן שכולם מתבצעים במסגרת ניתוח להוצאת שתלים מהחזה.

תמחור הטיפול נקבע לרוב בין המנתח למטופלת במעמד פגישת הייעוץ הראשונית, כאשר במהלכה מתגבשות המסקנות בנוגע לסוג הטיפול הרצוי על ידי כל אישה. העלות הכללית של הפרוצדורה נעה בין 10,000-30,000 ₪, בהתאם לסוג הטיפול הדרוש והקליניקה הרפואית בה הוא מתבצע.

נשים שמבוטחות בקופות חולים שיש להם הסדרים עם מנתחים פלסטיים מומחים, יוכלו לקבל החזרי השתתפות לפני או אחרי הניתוח בהתאם לתנאי התוכנית של כל קופת חולים. בנוסף לאפשרות זו, ישנם גם מסלולי ביטוחי בריאות פרטיים המאפשרים השתתפות מסוימת בעלויות הניתוח, כאשר לרוב תשלום ההחזרים מתבצע לאחר הפרוצדורה הרפואית והצגת מכתב סיכום הניתוח של הרופא המטפל.

תמר ראולמן

תמר ראולמן

שמי תמר, עברתי טיפול או שניים בנושא של הוצאת שתלים ומאז החלטתי שאני אחלוק את המידע שרכשתי בזמן שחיפשתי בעצמי, מקווה שעזרתי.

לייעוץ ללא עלות

הייעוץ הינו עם רופא מוסמך ולא עם תמר, בעלת האתר, על מנת לקבל תמונה רפואית נכונה יותר לגביך.