אם את חושבת שהגיע הזמן לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון בחזה, ריכזנו עבורך כאן מידע שחשוב להכיר. יחד עם צוות המומחים שלנו ובהתבסס על מידע מקצועי, ריכזנו כאן 5 סימנים לכך שאולי הגיע הזמן להוציא את שתלי הסיליקון.

בעוד שחלק מהנשים עוברות שנים ארוכות עם שתלי סיליקון שאינם נקרעים ואינם גורמים לסיבוכים רפואיים, נשים אחרות מבקשות לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה. לעיתים הן מבקשות לעבור את ההליך הניתוחי בעקבות התפתחות של התקשות קופסיתית (נסביר בהמשך מה זה), בפעמים אחרות בגלל תסמונת ASIA, קרעים בשתל הסיליקון ועוד. אז בלי הרבה דיבורים, הנה 5 סימנים לכך שאולי הגיע הזמן לעבור הוצאת סיליקון מהשדיים:

תסמונת  ASIA- קבוצת תופעות המזוהה עם השתלת חזה

תסמונת ASIA היא אינה תסמונת שהוכחה באופן מחקרי או בצורה קלינית. אבל למרות שהתופעה הזו עד היום לא אוששה, היא מופיעה בפעמים רבות אצל נשים שעברו השתלת חזה עם סיליקון. התסמונת הזו כוללת תופעות שונות כמו כאבי ראש וכאבים בגוף, עייפות מתמדת וכרונית, תחושות של דיכאון כרוני או בא וחולף, נשירת שיער לא סטנדרטית, מחסור בוויטמינים ועוד.

תסמונת אסיה היא אינה תסמונת שניתן לאבחן אותה חד משמעית כתסמונת אשר מופיעה בעקבות השתלת חזה. אבל אם את מרגישה את התופעות הנ"ל כבר כמה שנים (פחות או יותר מאז שעברת את ההשתלה), אולי גם אצלך השתלים גורמים לתסמונת זו.

שתלים של סיליקון מתבלים עם השנים

לא משנה עם השתילו אצלך שתלי סיליקון איכותיים או SUPER איכותיים ויקרים, בכל מקרה מדובר בחומר גלם אשר מתבלה עם השנים. אם השתלים איכותיים, הם יכולים להחזיק מעמד גם 5-10 שנים ויותר, אבל בכל מקרה, חשוב לבדוק את המצב של השתלים. אם את חוששת שאחד מהשתלים נקרע אצלך, חשוב לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה.

ניתוח הוצאת סיליקון מהשדיים כולל את ההסרה של השתלים הקיימים, בעוד שיש גם פתרונות למצב שלאחר הניתוח. לאחר הניתוח, כשהשתלים כבר בחוץ, אפשר להזריק שומן עצמי לאזור שממנו יצאו השתלים. כמו כן, אפשר לבצע הרמת חזה לאחר ניתוח הוצאת שתלי סיליקון.

התקשות קופסיתית – כיצד יודעים אם גם אצלי התפתחה?

קודם כל והכי חשוב, אף פעם אל תסתמכי על מידע מהאינטרנט. אם את רוצה לדעת כיצד מאבחנים התקשות קופסיתית, פני לרופא שלך וקבלי מידע נוסף וסיוע רפואי. ובכל זאת, בואי נבין מה היא ההתקשות הקופסיתית, כיצד נוצרת, וכיצד נוכל לדעת שאולי גם אצלנו היא התפתחה.

ההתקשות הקופסיתית היא הדרך של הגוף לבודד את עצמו מהשתלים של הסיליקון, מכיוון שמבחינת הגוף השתלים הם עצמים זרים. הגופים הזרים האלו, השתלים, הם "פולש" מבחנת הגוף, מה שגורם לו לייצר התקשות קופסיתית. ההתקשות הזו היא רקמה תוצרת הגוף שלנו, שמנסה לבודד אותנו מהעצם הזר שמושתל אצלנו. התקשות קופסיתית מאופיינת עם כאבים באזור החזה והשכמות, כמו גם עיוות של השדיים ואיבוד צורה, אדמומיות מסוימת באזור החזה ועוד. אם לאחרונה את מרגישה שהשדיים שלכם נוקשים וכאובים, ייתכן שגם אצלך התפתחה התקשות קופסיתית.

סיבות אישיות להוצאת שתלי סיליקון מהחזה

אם את מעוניינת לעבור ניתוח הוצאת סיליקון בחזה, ייתכן שיש לכך גם סיבות אישיות ורגשיות, לא רק סיבות רפואיות ופיזיולוגיות. ייתכן שכיום את כבר מרגישה יותר שלמה עם עצמך, עם האופן שבו את נראית ומרגישה. אם ככה, ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים הוא התשובה עבור, את לא צריכה סימנים מעבר לכך.

חשוב לציין, גם לאחר שתוציאי את השתלים של הסיליקון, את לא צריכה לחשוש מהאופן שבו החזה שלך ייראה וירגיש לך. במילים אחרות ופשוטות יותר, אפשר לעצב בחזרה את החזה למרות שמוציאים ממנו את השתלים של הסיליקון. כיצד? כמו שכתבנו כאן למעלה, מבצעים הזרקת שומן עצמי (שומן מהגוף שלך) באזור שממנו יצאו השתלים. כמו כן, תוכלי גם לבקש מהמנתח לעבור הליך של הרמת חזה מחדש.

דליפה של מי-מלח מהשתלים של הסיליקון

כאשר שתלי הסיליקון נקרעים, לא תמיד קל להבחין בכך ולזהות את זה לבד. בדרך כלל יהיה צורך בבדיקת MRI בכל 3 שנים, בכדי לזהות קרעים בשתל. אבל אם נוזלים מי מלח מהסיליקון, את בדרך כלל תשימי לב להבדלי גודל בין השדיים. אם נוזלים ממנו מי מלח, בדרך כלל השד יגדל במידה מסוימת. כשזה קורה, מומלץ לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה באופן מידי.

עוד חשוב לדעת, לא תמיד אפשר לזהות בקלות את המצבים האלו, וזו הסיבה לכך שאסור לפספס ביקורות תקופתיות, בדיקות MRI וביקורים אצל הרופא שלך. טים מאיתנו, אל תסתמכי על מידע מהאינטרנט, גם אם הוא מקיף. תמיד יהיה חשוב קודם כל לקבל סיוע וייעוץ רפואי. צריכה ייעוץ אצל רופא מנתח? קבלי אותו דרכנו, צרי קשר ונשמח לסייע לך בכל מה שצריך.