הוצאת שתלים זהו ניתוח כירורגי-ניתוחי לכל דבר, כאשר הוא מבוצע בשלבים שונים של החיים. בעוד שאפשר להתחרט על ביצוע השתלת חזה ותקופה לאחר מכן לבצע הוצאת שתלים, אפשר גם לעבור ניתוח הוצאת סיליקון מהחזה גם שנים לאחר ההשתלה. כמובן, המקרה השני הוא הנפוץ יותר. בואו נבין מדוע בכלל נשים רבות ברחבי העולם מבצעות הוצאת שתלים לצמיתות.

כשהיית נערה ואולי גם הרגשת לא לחלוטין שלמה עם עצמך ועם ביטחונך העצמי, החלטתם לעבור ניתוח השתלת סיליקון בחזה. עברו השנים, נהפכת לאמא מאושרת, רעייה לאהוב ליבך וכיום, בניגוד לשנים עברו, את מרגישה הרבה יותר שלמה עם עצמך. אם כעת החלטתם שהגיע הזמן להוציא את שתלי הסיליקון שלך, תשמחי לדעת שבימינו יש שיטות שונות ומגוונות להוצאת השתלים. את יכולה לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים אצל מנתחים, שגם יטפלו בבעיות בריאותיות נלוות, במידה שאכן התפתחו אצלך כאלו.

בעיות הרפואיות הפוטנציאליות בהשתלת סיליקון

רגע לפני שנדבר על תסמונת שנקראת תסמונת  ASIA(תסמונת המאופיינת עם מושתלות סיליקון), בואי נדבר לרגע על תופעה פיזיולוגית אחרת. אנחנו רוצים לדבר איתך על תופעה פיזיולוגית שהיא אמנם טבעית (מבחינת הגוף), אבל היא לא אמורה להתרחש אצלך.

התופעה הזאת נקראת התקשות קופסיתית. ההתקשות הקופסיתית היא תהליך פיזיולוגי של בידוד מעצם זר. והשתלים של הסיליקון הם אכן עצמים זרים. כשמושתל גוף זר של סיליקון בתוך הגוף, לעיתים הגוף מקבל את ההשתלה ובפעמים אחרות הגוף ידחה את ההשתלה.

מה קורה כאשר הגוף דוחה שתלי סיליקון?

כאשר הגוף דוחה את ההשתלה, הוא בעצם מנסה לבודד את עצמו מהגוף הזר של הסיליקון. כיצד הגוף עושה זאת? באמצעות ההתקשות הקופסיתית, שהיא למעשה סוג של רקמה אשר הגוף יוצר, מה שנקרא "תוצרת הבית".

הרקמה הזו אמורה לנסות לבודד את הגוף משתלי הסיליקון, רק שיש לכך תופעות נלוות. למשל, השדיים יכולים לאבד צורה, לעיתים ממש להתעוות. הרקמה גורמת לשתלים של הסיליקון לשנות את המיקום שלהם, לעיתים השתלים יעלו כלפי מעלה, ובפעמים אחרות השתלים יזוזו לצדדים בעקבות ההתקשות. כמו כן, ההתקשות הקופסיתית יכולה להוביל (ובדרך כלל אכן מובילה) לכאבים. זה מבחינת תופעות פיזיולוגיות שחשוב שתהיי ערה לגביהן.

תסמונת ASIA אצל מושתלות סיליקון בחזה

דיברנו בתחילת הכתבה (כאן למעלה) על תסמונת שנקראת תסמונת ASIA. תסמונת אסיה היא תסמונת אשר מדווחת בכל העולם, בכל מדינה שבה נשים עוברות ניתוחים להשתלת סיליקון. התסמונת הזו, כבר עכשיו אנחנו נציין – עדיין לא הוכחה קלינית-מחקרית ב-100%.

אבל למרות שהיא לא הוכחה מחקרית עדיין, תסמונת אסיה מזוהה ומאופיינת עם נשים שעברו השתלות חזה סיליקון בכל העולם. התסמונת הזו כוללת תחושות של דיכאון ועייפות כרונית, נשירת שיער, כאבים בגוף ועוד. אם את מרגישה את התחושות האלו כבדרך קבע, אולי הגיע הזמן לבדוק את האופציה של ניתוח הוצאת שתלים מהחזה.

ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה

ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים הוא ניתוח שאינו נחשב מורכב מאוד, אלא אם המטופלת צריכה להסיר גם התקשות קופסיתית. אם אין צורך להסיר התקשות קופסיתית, ניתוח הוצאת שתלים לא יכלול החלמה כאובה מאוד, ולא מאוד ממושכת.

אבל אם ניתוח הוצאת שתלי סיליקון יכלול גם את הסרתה של ההתקשות הקופסיתית, יהיה מדובר בתהליך החלמה קצת יותר ארוך. ההחלמה המלאה יכולה להיות מושגת לאחר בערך חצי שנה, כאשר במהלך ההתאוששות ישנם שלבים שונים שעוברת המטופלת.

האם שתלים של סיליקון יכולים להיקרע?

עד כה דיברנו על תופעות פיזיולוגיות שיכולות להוביל אותך לעבור ניתוח הוצאת שתלים של סיליקון מהחזה. כעת בואי נדבר על מצבים שאינם קשורים אלייך, וכנראה שגם אין לך שליטה עליהם. אנחנו מדברים על מצבים של קרע בסיליקון.

אם השתלים נקרעים, חובה לקחת בחשבון שהניתוח של הוצאת השתלים הוא כבר לא נתון לשיקול דעתך, הוא כבר הופך להיות בגדר חובה. כאשר השתלים נקרעים, הנוזל של הסיליקון יכול לנזול לתוך הגוף. בפעמים רבות הוא נוזל לאזורים של בלוטות הלימפה, מה שמנפח אותן ומוביל לשלל סיבוכים רפואיים שונים.

מדוע שתל סיליקון עשוי להיקרע?

חשוב לדעת, שתלים של סיליקון צוברים עם השנים בלאי מסוים, כמו כל חומר גלם אחר. כשאת משתילה סיליקון בחזה, כמובן שמשתילים אצלך שתלים איכותיים (בהנחה שבחרת במנתח הנכון), אבל גם שתלים איכותיים מתבלים עם הזמן.

וזו הסיבה לכך שלעיתים נוצרים קרעים בשתלי סיליקון. כשתעברי ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה, את כנראה תהיי מעוניינת עדיין להיות בעלת חזה מעוצב ולטעמך. אם כך, תוכלי לבקש מהמנתח לעבור הליך ניתוחי נוסף, ההליך של הזרקת שומן עצמי לתוך האזורים שמהם יצאו השתלים. באופן הזה, גם תטפלי בשומן המיותר שמציק לך באזורים מסוימים בגוף, וגם תוכלי לעצב חזרה את החזה. כמו כן, ניתוח לעבור הליך של הרמת חזה לאחר הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים.