מתכננת להוציא את שתלי הסיליקון? כמו כל הליך רפואי או ניתוחי אחר, את מחפשת מידע בכדי להבין כיצד הפרוצדורה הזו מתבצעת, כנראה בכדי שתוכלי להיות רגועה יותר. אז אם את מחפשת תשובות, קודם כל נמליץ לך לקבל ייעוץ רפואי מהמנתח. לאחר שתקבלי ייעוץ רפואי, השורות הבאות שריכזנו כאן עבורך, יעניינו אותך גם כן.

נשים רבות מגיעות לשלב מסוים בחיים, בין אם שלב האימהות או שלב אחר, והשתלים של הסיליקון כבר לא מרגישים להן אותו הדבר. ייתכן שהשתלים מרגישים שונה מבחינה פיזית, אולי מבחינה רגשית את כבר לא מעוניינת בשתלים, או מתוך סיבות אישיות. כך או כך, כיום מבצעים ניתוחי הוצאת שתלי סיליקון מהחזה יחסית בקלות, ובדרך כלל תהליך ההחלמה אינו ארוך וכאוב. יחד עם זאת, חשוב להיות ערים לכך שהניתוח גם יכול לכלול את ההסרה של "התקשות קופסיתית", ואז הניתוח עשוי להיות מלווה בתהליך החלמה ארוך. בשורות הבאות נסביר מה היא ההתקשות הקופסיתית, מדוע נשים בוחרות לבצע ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה, ונסביר כיצד הניתוח מתבצע.

מדוע נשים בוחרות להוציא שתלים של סיליקון?

בעוד שהסיבות יכולות להיות אישיות ורגשיות, הסיבות להוצאת שתלי סיליקון יכולות להיות גם רפואיות-בריאותיות. שתלי הסיליקון אמנם בדרך כלל מיוצרים באיכויות גבוהות ובהתאם לתקני הבריאות המחמירים, אבל לכל חומר גלם בעולם הזה יש בלאי מסוים.

כמו כל חומר אחר בעולם, גם חומרי סיליקון מייצרים בלאי מסוים לאחר תקופה. בדרך כלל, לאחר תקופה של 5 – 10 שנים בממוצע. אם נוצר בלאי בשתלי הסיליקון, הבעיה מתחילה כאשר נוצר קרע בשתל. כשנוצר קרע בשתל הסיליקון, חומר הסיליקון עשוי לדלוף ולהיספג באזורים שונים בגוף, כולל באזור של בלוטות הלימפה. לכן, גם אם אין בכוונתך להוציא את השתלים בניתוח, יהיה כדאי להחליף אותם כל כמה שנים. אם לא להחליף, לפחות לעבור בדיקה ולוודא שהכול עדיין תקין.

מה עשוי להיות לא תקין כשיש שתלים של סיליקון בגוף?

כשיש שתלים של סיליקון בגוף, עלולה להיווצר בעיה הנקראת "התקשות קופסיתית", כמו שציינו בשורות כאן למעלה. ההתקשות הקופסיתית היא הניסיון של הגוף לבודד את עצמו מהשתל הזר, שמהווה גוף זר לכל דבר. כשמתפתחת התקשות קופסיתית, למעשה נותר קרום, מעין רקמה אשר מנסה לבודד את הגוף מהשתלים הזרים, מה שעשוי להתפתח עד כדי כאבים לא קלים.

כמו כן, התקשות קופסיתית עשויה לעוות את הצורה של השדיים, לגרום לדלקות, אדמומיות ועוד. ודבר חשוב מאוד שחובה לדעת, נשים מושתלות סיליקון, לעיתים עשויות לפתח תסמונת אשר נקראת תסמונת ASIA. תסמונת אסיה מלווה בעייפות כרונית ותמידית, דיכאון, כאבים בגוף, נשירת שיער, מחסור בוויטמינים ועוד.

כיצד מתבצע ניתוח הוצאת שתלים של סיליקון?

ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מתבצע על ידי רופאים-מנתחים בלבד. זהו לא טיפול קוסמטי, בטח שלא טיפול אנטי-אייג'ינג ועל אחת כמה וכמה, זה לא טיפול יופי. מדובר בהליך כירורגי לכל דבר, הליך ניתוחי שמתבצע על ידי מנתחים מומלצים להוצאת שתלי סיליקון.

כאשר נשים עוברות ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה, למעשה לאחר הניתוח נוצר מעין חלל מסוים באזור המנותח. זאת, בעקבות כך שהשתלים הוצאו וכעת נותר "חוסר" מסוים. הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית אצל המטופלת. בכדי למלא את החוסר הפיזי והרגשי הזה, ניתן להזריק שומן עצמי לתוך האזור המנותח (היכן שפעם היו ממוקמים השתלים של הסיליקון).

הזרקת שומן עצמי במהלך ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים

אם את עומדת לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים, את תרצי כנראה לשמור על נראות חיצונית חטובה. אם כך, יש לך את האפשרות של הזרקת שומן עצמי לתוך החזה, מה שפותר לך 2 בעיות במכה אחת. מצד אחד, את נפטרת משומן בכל מיני אזורים שמציקים לך. מצד שני, תוכלי להנות מחזה גדול ושופע, בדיוק כמו שאת מעוניינת.

דבר נוסף שכדאי לדעת, לאחר ניתוח הוצאת סיליקון מהחזה אפשר גם לבצע הרמת חזה. הרמת החזה מתבצעת גם היא אצל רופא מנתח, בדרך כלל אצל אותו מנתח אשר ביצע בך את הניתוח של הוצאת השתלים של הסיליקון.

האם כדאי לי להוציא את השתלים של הסיליקון?

אם את שואלת את עצמך אם כדאי לך להוציא את השתלים של הסיליקון, אנחנו לא נתערב לך בהחלטה הזו, זה לא ממקומנו. אבל מה שכן נוכל להגיד לך זה, שרופאים רבים ממליצים על ניתוח הוצאת סיליקון מהחזה. הניתוח הזה עשוי לשפר לך את איכות החיים, במיוחד אם את סובלת מכאבים, עיוות של צורת החזה, עייפות כרונית ועוד. לאחר ניתוח הוצאת סיליקון מהשדיים, את תצטרכי תקופת החלמה יחסית קצרה ויחסית נטולה מכאבים.

יחד עם זאת, אם הניתוח יכלול את ההסרה של ההתקשות הקופסיתית, ההחלמה תהיה ארוכה יותר. בדרך כלל, לוקח בערך חצי שנה להתאושש מהוצאת שתלים בחזה והסרה של התקשות קופסיתית. בטווח הארוך, זה כנראה יהיה שווה את זה.