בין אם את מתכננת היריון, או שמא את כבר כרגע הריונית, ייתכן שתרצי להסיר את שתלי הסיליקון אשר הושתלו בגופך כבר לפני כמה שנים טובות. אם כך, אנחנו כאן כדי לנסות לעשות סדר ולענות על השאלות החשובות. הנה כמה דגשים לגבי ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה, תקופת ההיריון והקשר בין אלו.

מתכננת לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון בחזה? אם כך, קודם כל את צריכה לשבת לפגישת ייעוץ עם הגורם המוסמך. מאחר שהפעולה של הוצאת סיליקון מהשדיים היא פעולה כירורגית-ניתוחית לכל דבר, הגורם שעמו תצטרכי להתייעץ הוא הרופא המנתח. בעוד שניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה מבוצע בהרדמה מקומית בדרך כלל, אכן יהיה אפשרי לבצע ניתוח הסרת שתלים במהלך תקופת ההיריון. אבל יחד עם זאת, כנראה שרוב הרופאים ימליצו לך להמתין עד לאחר הלידה בכדי להסיר את השתלים. השורות הבאות נכתבו בכדי לנסות להעשיר את הידע שלך בנושא הוצאת שתלים בהיריון, אבל זכרי תמיד לקבל ייעוץ רפואי קודם כל.

אפשרי להסיר שתלי סיליקון בהריון אך עדיף להמתין

ההמלצה הכללית בדרך כלל תהיה ביצוע ניתוח אלקטיבי למטרת הסרת השתלים של הסיליקון. במילים אחרות, בדרך כלל לא יהיה דחוף לבצע ניתוח במהלך תקופת ההיריון. אבל אין כאן כלל אצבע כלשהוא, מכיוון שלכל אישה הריונית עשויות להיות סיבות אחרות לכך שהיא תהיה מעוניינת להסיר את השתלים.

אם למשל השתלים חלילה נקרעו במהלך תקופת ההיריון, ייתכן שהרופא המנתח ימליץ על ניתוח הוצאת שתלי סיליקון בהיריון. כמו כן, במקרים מסוימים נשים חוות מה שנקרא התפתחות של "התקשות קופסית" או "התקשות קופסיתית".

מה היא התקשות קופסית?

ההתקשות הזו היא רקמה תוצרת הגוף שלנו, מעין רקמת בידוד שאמורה לנסות לבודד את הגוף מהשתל הזר, הגוף הזר העונה לשם "סיליקון". יש לציין, התקשות קופסית אינה נוצרת אצל כל מי שעוברת השתלת סיליקון בחזה.

במקרים מסוימים השתלת החזה נדחית על ידי הגוף, הגוף מסרב לקבל את ההשתלה. יש סיבות מגוונות לכך שהגוף עשוי לדחות את השתלת החזה, אבל בדרך כלל תהיה רק תגובה אחת לגוף – ההתקשות הקופסית. כשמבצעים ניתוח הסרת שתלי סיליקון, ההתקשות הקופסית אמורה, עם הזמן, להיעלם מעצמה – לבד.

התקשות קופסית נעלמת לבד בכל המקרים של הוצאת שתלים?

לעיתים ההתקשות הקופסית מפתחת דלקות וזיהומים, מה שעשוי להצריך את ההסרה של ההתקשות במהלך ניתוח הוצאת שתלים מהחזה. בנוסף, במקרים אלו הרופא עשוי לרשום טיפול אנטיביוטי עבור המטופלת. כל אלו, הם דברים שבדרך כלל פחות מומלץ לעשות במהלך תקופת ההיריון, אך לעיתים אין ברירה וחובה לעבור את ניתוח ההסרה של השתלים.

דבר נוסף שחשוב לדעת, במהלך תקופת ההיריון הגוף משתנה, ואתו לפעמים משתנים גם השתלים. הגוף צובר יותר שומן מאשר בעבר, מה שמוביל גם לשינויים בעיצוב ובצורה של החזה. מאחר שבכל מקרה הגוף עובר שינויים והשתלים אולי ייראו אחרת לאחר הלידה, הבחירה הנבונה (לרוב) תהיה ביצוע הניתוח לאחר הלידה.

אפשר להניק עם שתלי סיליקון?

אם את מעוניינת להשאיר את השתלים לאחר הלידה ועדיין להיות מסוגלת להניק, זה אכן אפשרי בימינו. נשים רבות משאירות את שתלי הסיליקון ועדיין מניקות, אבל חשוב לזכור לעבור כל הזמן את הבדיקות התקופתיות הנדרשות.

למשל, בדיקות של אולטרה-סאונד, MRI, ביקורים אצל הרופא כנדרש וכו'. דבר נוסף שאנחנו רוצים שתיקחי בחשבון הוא, הנושא של התחושות האישיות שלך. אמנם במהלך תקופת ההיריון נשים מרגישות עייפות כרונית, לעיתים סובלות משינויים במצב הרוח, נשירת שיער ועוד, אבל תזכרי דבר חשוב – לא בטוח שהתחושות האלו קשורות דווקא להיריון שלך.

עייפות כרונית ונשירת שיער בהיריון – לא בטוח שזה בגלל ההיריון

אם עדיין לא יצא לך לשמוע על התסמונת שנקראת תסמונת ASIA, אנחנו כאן כדי לספר לך עליה. התסמונת הזו מאופיינת עם תסמינים אשר מאוד מזכירים תסמינים של היריון, כמו כל התחושות שהזכרנו כאן בשורות למעלה.

תסמונת אסיה מדווחת בכל חלקי העולם המערבי, שם נשים מבצעות ניתוחים להגדלת חזה בעזרת סיליקון. אמנם התסמונת הזו לא הוכחה עד היום באופן אמפירי, אבל ישנן עדויות רבות לכך שנשים שעברו השתלת חזה עשויות לחוש בתחושות כמו עייפות, דיכאון, נשירת שיער וכו'.

קבלי ייעוץ רפואי והחליטי מה את מעוניינת לעשות

בין אם אתם כרגע במהלך תקופת ההיריון שלך, או שמא את חושבת קדימה, אנחנו ממליצים לכם להיפגש עם רופא-מנתח אשר מבצע ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה. ואם את מחפשת אחר מנתח מומלץ להוצאת סיליקון מהחזה, אנחנו נשמח לסייע לך בכך.

דרכנו, תוכלי לא רק לברר המון מידע חשוב ולקרוא טיפים על הוצאת סיליקון מהשדיים, דרכנו תוכלי גם לקבל המלצות על מנתחים שונים. אנחנו נוכל לחבר אותך עם מנתחים להוצאת שתלי סיליקון מהחזה, כמו גם לספק לך הצעות מחירים ממנתחים רבים.