אם עברת ניתוח הגדלת חזה וכבר עברו כמה שנים מאז הניתוח, ריכזנו עבורך כאן טיפים חשובים שכל מנותחת חזה צריכה לדעת. אז אם לאחרונה התחלת לחוש בתחושות שונות, או שמא אולי עיצוב החזה שלך כבר לא לטעמך, השורות הבאות עבורך. הנה טיפים שכל אישה שעברה הגדלת חזה, צריכה לדעת.

בשורות הבאות אנחנו עומדים להתעמק בכל מה שקשור לניתוח הגדלת חזה, ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה, הרמת חזה, הזרקת שומן עצמי במקום שתלים וכל מה שבין לבין. אבל לפני שנעמיק בנושאים החשובים האלו שנוגעים לנשים רבות בעולם, חשוב להדגיש את החשיבות שיש בייעוץ רפואי. האינטרנט לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לא משנה עד כמה הכתבה שאת קוראת מעמיקה.

  1. להיות קשובה לעצמך במהלך השנים שלאחר ההגדלה

במהלך 5 השנים שלאחר ניתוח הגדלת חזה, חשוב מאוד להיות קשובה לעצמך, לאופן בו את מרגישה ולתחושות הגוף שלך. כמו כן, חשוב להיות קשובה לתחושות הרגשיות שלך. אם למשל את מרגישה סחרחורות, עייפות כרונית, דיכאון, חווה נשירת שיער ועוד, ייתכן שאת לוקה בתסמונת ASIA.

תסמונת אסיה מאוד מזוהה עם נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה. בעוד שהתסמונת עדיין לא הוכחה מחקרית, עדיין נשים רבות ברחבי העולם מעידות על התחושות שמאפיינות אותה. כדאי לדעת, התסמונת הזו אמורה לחלוף לאחר שעוברים ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

שמעי לנו, אל תפספסי ואל תוותרי על בדיקות רפואיות שגרתיות. הבדיקות התקופתיות יגלו לך אם השתלים במצב תקין, או שמא בוצע בהם קרע. קרעים בשתלים יכולים להיגרם מתוך בלאי של שתלי הסיליקון, אך הקרעים יכולים להיווצר גם כתוצאה מחבלה.

הבדיקות התקופתיות שאת צריכה לעבור הן בדיקות מסוג אולטרה סאונד, MRI והדמיית שד. אם עברו כ-4-5 שנים מאז שעברת ניתוח הגדלת חזה עם סיליקון, מומלץ לעבור בדיקה תקופתית בכל שנה. בדיקת ה-MRI נחשבת אחת הבדיקות היותר מומלצות עבור נשים שעברו הגדלת חזה. אם מתגלה קרע בשתל, כנראה תצטרכי לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים.

אם כבר עברת ניתוח הגדלת חזה, וייתכן אפילו שאת לא לגמרי מרוצה מהתוצאות, אל תפחדי משינויים נוספים. בעוד שאפשר לעבור ניתוח הסרת שתלים של סיליקון מהשדיים, אפשר גם לעבור ניתוח החלפת שתלי סיליקון בחזה.

את יכולה להחליט שאת מגדילה את החזה, משנה את העיצוב שלו, מקטינה אותה וכל מה שבין לבין. כל עוד את מאתרת מנתח פלסטי מומחה, תוכלי לבצע שינויים כאלו ואחרים בחזה. רק קחי בחשבון, ככל שתבצעי יותר שינויים כירורגיים, כך גוברים הסיכויים להיווצרותן של צלקות.

אם עברו כמה שנים ואת כבר לא מרוצה מהעיצוב של החזה שלך, אל תפחדי לעבור ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה. ניתוח הוצאת סיליקון מהשדיים הוא הליך אמנם כירורגי, אבל הוא נחשב די פשוט. תהליך ההחלמה נמשך כמה ימים בדרך כלל, כאשר תוכלי לחזור לשגרה מלאה בערך אחרי שבוע.

ניתוח הסרת שתלי סיליקון נחשב כיום יחסית פופולארי, מאחר שנשים רבות מעוניינות לחזור למראה הטבעי שלהן. כמו כן, נשים רבות גם מעוניינות לבצע הרמת חזה והזרקת שומן עצמי, לאחר הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

אמנם זה עדיין לא הוכח מבחינה מחקרית לגמרי, אבל גם אי אפשר לשלול כיום את הקשר בין השתלת סיליקון לבין התפתחותה של לימפומה. לימפומה מסוג ALCL עשויה להתפתח אצל חלק מהנשים שעוברות ניתוח הגדלת חזה, ולמרות שזה עדיין לא הוכח מחקרית, חשוב לעבור בדיקות שגרתיות אצל רופאת המשפחה. אם אפשרי לעבור בדיקות ספציפיות המאתרות לימפומה, מה טוב.

חשוב לדעת, ישנה סברה מסוימת שנשים שעברו הגדלת חזה יכולות לפתח גם זאבת, דלקת פרקים, פסוריאזיס ועוד. בשורה התחתונה, חשוב להיות מודעת למצב הבריאותי שלך. אם את מבחינה בשינויים בבריאותך, גשי לקבל ייעוץ רפואי.

טיפ חשוב עבור מי שעברה הגדלת חזה וחלילה נקרע אצלה שתל הסיליקון, ייתכן שהביטוח מכסה את הניתוח שאת תצטרכי לעבור. שתלים של סיליקון עשויים לצבור בלאי עם השנים, מה שעשוי להסתיים בקרע בשתל. במקרים אלו, ייתכן שחברת הביטוח תשלם על ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

ודבר נוסף שחשוב לזכור, קרע של שתל סיליקון עשוי להוביל למצב של התקשות קופסית. אם השדיים מרגישים לך כאובים מאוד, אם הם שינו צורה או התעוותו, אם אזור החזה אצלך מאוד רגיש – ייתכן שגם אצלך התפתחה התקשות קופסית.

והכי חשוב מהכול, אם את צריכה מנתח מוביל לניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה, בחרי את המנתח שלך בצורה נכונה. קבלי המלצות על מנתחים, חוות דעת ממכרות שלך וחפשי מידע גם באינטרנט. ואם את צריכה סיוע באיתור מנתח פלסטי, צרי עמנו קשר ואנחנו נאתר עבורך את המנתחים המובילים בתחום הסרת שתלי סיליקון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *