בין אם מתוכננת לעבור הסרת שתלי סיליקון מהחזה או החלפת שתלים, את ודאי תרצי לדעת בדיוק במה מדובר, כמה זמן לוקח ההליך, מי מבצע אותו, כמה עולה הסרת סיליקון וכל מה שבין לבין. ומעולה שכך, מכיוון שמדובר בניתוח לכל דבר, מה שמצריך את ההעמקה בנושא.

אם את עומדת לעבור הסרת סיליקון מהשדיים ואת רוצה לדעת בדיוק למה את נכנסת, אנחנו מבינים אותך. וזו הסיבה לכך שריכזנו כאן מידע על הסרת שתלי סיליקון מהחזה. אבל יחד עם המידע המקיף שריכזנו כאן עבורך, חשוב לציין כי אין תחליף לייעוץ רפואי. מאחר שמדובר בניתוח לכל דבר, ההליך הכירורגי של הסרת שתלים יתבצע על ידי רופא מנתח, אותו איש מקצוע שעמו תוכלי לשבת לפגישת ייעוץ. היפגשי עם המנתח, קבלי ממנו מידע מדויק והחליטי אם להמשיך הלאה עם ההליך של הסרת סיליקון מהחזה.

נשים רבות אמנם עוברות ניתוחי הגדלת חזה, אך נשים רבות בשלב מסוים גם מחליטות להסיר את שתלי הסיליקון. וכשאת מחליטה להסיר שתלי סיליקון, יש לברר את כל הפרטים לפני שאת ממהרת לזנק על שולחן הניתוחים. כדאי לדעת, למשל:

תשובה: הרדמה כללית בד"כ, במקרים מסוימים תבוצע הרדמה מקומית.

תשובה: אם את שואלת את עצמך כמה זמן לוקח ניתוח הסרת שתלי סיליקון, התשובה היא: שעה ורבע בדרך כלל, כאשר נתון זה מתייחס לניתוח ללא הסרת קופסית.

תשובה: אם התפתחה אצלך התקשות קופסית (בהמשך השורות נרחיב לגביה ונסביר מה היא), הניתוח יכול להימשך כ-שעתיים בממוצע.

תשובה: מאחר שמדובר בניתוח לכל דבר, המיקום בו יבוצע הניתוח הוא חדר ניתוח ועל ידי רופא מנתח בלבד.

תשובה: לרוב, מדובר באשפוז יום בלבד, כאשר המטופלת חוזרת הביתה כבר באותו היום של הניתוח.

תשובה: מבחינת משך ודרגת הכאבים, בדרך כלל הכאב יהיה קל למדי, בעוד שהוא יימשך כ-3-4 ימים.

תשובה: אם הניתוח כולל הסרת התקשות קופסית, הכאבים עשויים להיות בינוניים ויכולים להימשך מעל שבוע.

תשובה: ההחלמה המלאה (חזרה לפעילויות ספורטיביות ובכלל) תהיה מושגת לאחר כ-חצי שנה. אם הניתוח לא כלל הסרת התקשות קופסית, תוכלי לחזור לפעילות ספורטיבית לאחר כחודש – חודש וחצי בערך. חזרה חלקית לשגרה – כעבור מס' ימים – שבוע בערך, עד שבוע וחצי.

תשובה: לא לקפוץ, לא לדלג ולקפץ, לא לעסוק בפעילויות ספורטיביות, ללבוש חזייה מותאמת אישית אם הותאמה לך אחת, לא לישון על הצד או על הבטן.

  1. מה תדירות המעקב לאחר הסרת סיליקון מהחזה?

תשובה: מבחינת תדירות המעקב, יש לחזור למעקבים ובדיקות תקופתיות בכל שנה לאחר ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

תשובה: אם עברת החלפת שתלים ולא הסרת שתלי סיליקון, את תצטרכי להחליף אותם שוב בעוד כ-12-15 שנים.

תשובה: ממש על קצה המזלג, התקשות קופסית היא רקמה שהגוף יוצר בניסיון כלשהוא ליצור בידוד מהשתל.

תשובה: כן, התקשות קופסית יכולה לכאוב ברמת כאב קלה ועד בינונית.

תשובה: מלבד כאבים, צורת החזה עשוי להתעוות אם הקופסית מתקשה. כמו כן, נוצרת תחושה כללית של אי נוחות, לעיתים עייפות כרונית, פגיעה במערכת החיסונית וגרימה למחלות שונות במקרים נדירים יותר.

תשובה: בעוד שהקופסית מתפתחת אצל כל אישה שעוברת ניתוח הגדלת חזה, לא אצל כל אישה נוצרת התקשות קופסית.

תשובה: הקופסית היא תהליך פיזיולוגי טבעי. לאחר החדרת שתל הסיליקון במהלך ניתח הגדלת חזה, מתפתחת סביב השתל הקפסולה (הקופסית) שאינה אמורה להתקשות, אלא להוות בסיס מסוים לשתל (סוג של "בית").

  1. מתי היווצרות הקופסית אינה תקינה?

תשובה: במקרים מסוימים, כאשר הגוף דוחה את החדרת השתל ומזהה בו כגוף זר ואולי אפילו עוין, אותה קפסולה (קופסית) מתקשה. זה בעצם הניסיון של הגוף לבודד את עצמו מהגוף הזר (השתל).

תשובה: במקרים מסוימים, התקשות קופסית יכולה להיות גם מודלקת וזיהומית. אם הקופסית מודלקת או מזוהמת, יהיה צורך במקרים מסוימים לעבור ניתוח הסרת התקשות קופסית. יש לציין, רוב המנתחים לא בהכרח ימהרו להסיר את ההתקשות, מכיוון שהיא נוטה להיעלם לאחר ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *