אם בעבר עברת ניתוח הגדלת חזה באמצעות סיליקון, או שמא את שוקלת לעבור את ההליך, יהיה חשוב לקבל כמה שיותר מידע ופרטים לא רק על הניתוח עצמו, אלא גם על תופעות הלוואי הפוטנציאליות. אנחנו מזמינים אתכן לקריאה מועילה של 4 וחצי דקות, בסופה תחליטו: האם שתלים של סיליקון יעשו אתכן חולות?

"חולות" זו מילה מאוד גדולה, שצריך לספק עובדות כאשר "זורקים" אותה לאוויר. ובכן, למזלנו, אנחנו חיים בשנת 2021, בעידן מאוד מתקדם מבחינה טכנולוגית ובבחינה הרפואית. בעוד שנשים רבות ברחבי העולם עוברות השתלת סיליקון והגדלת חזה, חשוב לשאול: אילו מחקרים בוצעו בנושא? כמו כן, מה המלצות של משרד הבריאות, של יצרניות השתלים ושל ה-FDA האמריקני? כל אלו וגורמים נוספים, הם גורמים שמבצעים וביצעו מחקרים בנושא הזה של הסרת שתלי סיליקון מהחזה, הגדלת חזה וכל מה שבין לבין.

תופעות לוואי פוטנציאליות לאחר הגדלת חזה

לא הרבה נשים מודעות לכך אולי, אבל השתלת סיליקון בחזה יכולה להוביל לתופעות לוואי מאוד לא נעימות. כאשר מדברים על השתלת סיליקון, באותה הנשימה גם מדברים על תופעות לוואי שונות ומשונות. למשל, תסמונת אסיה.

תסמונת ASIA היא תסמונת אשר לא הוכחה סופית באופן מחקרי ואמפירי, אבל הסממנים של התופעה הזו צצים בכל העולם אצל נשים שעברו השתלת סיליקון. עם הזמן, נשים מדווחות על סממנים כמו עייפות כרונית, דיכאון חולף וחוזר, נשירת שיער לא תקינה, מחסור בוויטמינים, כאבי ראש, כאבים בגוף ועוד. התסמונת הזו כוללת כל מיני תופעות לא נעימות, אבל מסתבר שלא די בכך.

סיבוכים פוטנציאליים כתוצאה מהגדלת חזה באמצעות סיליקון

עוד דבר שלא הוכח לגמרי מבחינה מחקרית אבל חשוב להיות מודעים אליו, השתלת סיליקון, לא פעם, מזוהה עם בעיות כמו דלקת מפרקים, זאבת ואפילו סוגים של סרטן, שלא נדע. כמו כן, יש בעיה נוספת שאת צריכה להיות מודעת אליה.

הבעיה נקראת התקשות קופסית, או התקשות קופסיתית. הקופסית היא המעטפת מסביב לשתל הסיליקון. הקופסית מכונה גם "קפסולה", והתפקיד שלה הוא להתפתח סביב השתל באופן טבעי ולהוות עבור השתל מעין "בית". אמה-מה, לעיתים הגוף דוחה את השתלת הסיליקון.

התקשות קופסית ומה שצריך לדעת עליה

במקרים בהם שתל הסיליקון נדחה על ידי הגוף, הגוף יוביל לכך שאותה קופסית תתקשה ותתפתח. במקרים פחות נפוצים, הקופסית יכולה גם להיהפך למזוהמת או מודלקת. במקרים אלו, הרופא המנתח עשוי להמליץ על הסרת שתלי סיליקון וכמו כן הסרת התקשות קופסית.

יש לשים לב כי, לא כל הרופאים ממליצים על ההליך הכירורגי הזה. במקרים לא מעטים, המנתח הפלסטי ימליץ על השארת ההתקשות הקופסית. המנתח ירשום טיפול אנטיביוטי, כמו גם יבצע הסרת סיליקון מהשדיים.

התקשות קופסית עשויה להיעלם מעצמה לאחר הסרת שתלים

לאחר שמסירים את הסיליקון, ההתקשות ברוב הפעמים נעלמת לבד וללא כל טיפול מיוחד (מלבד אנטיביוטיקה אולי). אז כן, אנחנו רואים שהגדלת חזה באמצעות סיליקון אכן יכולה לעשות אותך חולה. ולזו בדיוק הסיבה לכך שלאחר הגדלת חזה עם סיליקון צריך להקפיד על בדיקות תקופתיות ובדיקות שגרתיות.

בעוד שחלק מהנשים בוחרות לעבור בדיקות כמו אולטרה סאונד, נשים אחרות יעדיפו את הבדיקה מהסוג של MRI אשר נחשבת יותר מהימנה. בדיקות אלו, תפקידן לזהות מצבים של התקשות קופסית, אבל לא רק. מעבר לזיהוי ואיתור של ההתקשות הקופסית, בדיקת MRI יכולה לזהות גם מצבים של קרעים בשתל הסיליקון.

למה עשוי להוביל קרע בשתל סיליקון?

שימי לב, קרעים בשתל של סיליקון מובילים לסיבוכים רפואיים שונים כמעט תמיד. למשל, דליפת מי מלח משתל הסיליקון יכולה לגרום לזיהום באזור של הקופסית (הקפסולה). ואם פתחנו את הכתבה הזו בשאלה לגבי המלצות ה-FDA ומשרד הבריאות, הרי שהגורמים האלו ממליצים על בדיקה בכל שנה. זאת, בהנחה שעברו 5 שנים מאז שעברת את ניתוח הגדלת החזה שלך.

עוד המלצות של ה-FDA וגם של יצרניות השתלים של הסיליקון, חשוב להחליף את השתלים בכל 10-15 שנים, בממוצע. זאת, מאחר שהשתלים מגלים בלאי במהלך השנים. ובלאי מוביל לקרעים בשתלים. אם כך, לאחר שעברנו על כל הבעית הפוטנציאליות בהגדלת חזה, אפשר להגיע למסקנה חד משמעית כמעט: הגדלת חזה יכולה לעשות אותך חולה, חלילה.

לאתר את המנתח הפלסטי המומלץ ביותר להסרת שתלים

אם את מתעניינת בהליכים כמו ניתוח הסרת שתלי סיליקון, אנחנו ממליצים לשבת לפגישת ייעוץ עם מנתח פלסטי. הוא יוכל להגיד לך בדיוק במה מדובר, מה את צריכה לעבור, מה זמן ההחלמה הממוצע, כמה עולה ניתוח הסרת שתלים ועוד. שמעי לנו, אל תוותרי על ייעוץ רפואי מול מנתח פלסטי. אמנם המידע באינטרנט מקיף ומעמיק, אבל אין ספק שהוא לא מהווה איזושהי אלטרנטיבה לייעוץ רפואי. צרי עמנו קשר או השאירי פרטייך באתר, אנחנו נדאג לשדך בינן לבין מנתח פלסטי מוביל להסרת שתלי סיליקון מהחזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *