אמנם בדרך כלל הקופסית נשארת דקה ועדינה, אך במקרים מסוימים היא עשויה להתפתח עד כדי זיהום, דלקות והתקשות. בפועל, הקופסית (הקפסולה) מתפתחת אצל כל הנשים מושתלות הסיליקון. אבל לא אצל כל הנשים מתפתח זיהום או דלקת בקופסית. בואו נדבר על כך, הנה מה שכדאי לדעת על ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

אם את מתעוררת בבוקר, מתבוננת במראת הגוף וכבר לא מרוצה מהאופן בו החזה שלך מעוצב, ייתכן שיש סיבות לכך שהחזה שינה את צורתו. וייתכן שזה בגלל שגם אצלך התפתחה התקשות קופסית עד כדי זיהום או דלקת. אם כן, את אמורה להרגיש כאבים באזור החזה ופלג הגוף העליון, לחוות רגישות בחזה וכו'. ואם זהו המצב, אנחנו נמליץ תמיד לקבל ייעוץ רפואי. עד כמה שהמידע באינטרנט מעמיק, הוא עדיין לא אלטרנטיבה לפגישת ייעוץ אצל רופא.

מדוע נוצרת התקשות קופסית?

רגע לפני שנדבר על מקרים נדירים ויותר קיצוניים של התפתחות התקשות קופסית, חשוב לציין שמדובר בתהליך פיזיולוגי נורמלי של הגוף שלנו. לאחר שנשים עוברות ניתוח השתלת סיליקון בחזה והגדלת חזה, מסביב לשתל מתפתחת קופסית.

הקופסית הזו נקראת גם "קפסולה", והיא בעצם מהווה מעין "בית" עבור השתל. ברוב הגדול של המקרים, הקופסית לא אמורה להתקשות, לא אמורה להיות מודלקת או מזוהמת. היא התפתחות טבעית סביב השתל, שמבחינת הגוף – נחשב עצם זר.

מה קורה כאשר מושתל בגוף שלנו עצם זר?

כשיש גוף זר בתוך הגוף שלנו, יש לכך 2 תוצאות אפשריות: או שהגוף יקבל את השתל, מה שבדרך כלל קורה, או שהגוף ידחה את השתל, מה שקורה אצל כ-3%-5% מהנשים שעברו השתלת סיליקון. אם הגוף מחליט לדחות את שתל הסיליקון, אותה קפסולה (קופסית) הופכת לקשה יותר ויותר, במשך הזמן.

כשהקופסית מתקשה, היא הופכת להיות מה שהרופאים קוראים לו: "התקשות קופסית". וכשיש התקשות קופסית בחזה, האישה המושתלת יכולה לחוות כאבים מאוד לא נוחים, לעיתים משמעותיים במיוחד. כמו כן, ההתקשות הקופסית יכולה גם להוביל למצב בו החזה לא רק יאבד מהעיצוב שלו, אלא ממש יתעוות.

מה קורה כאשר התקשות קופסית הופכת לזיהומית או מודלקת

במקרים אלו של עיוות החזה בעקבות התקשות קופסית, כנראה שההתקשות כבר הפכה למודלקת וכואבת, או זיהומית. כך או כך, יהיה חשוב לקבל טיפול אצל רופא. במקרים אלו, כנראה תצטרכו רופא מנתח אשר עוסק בתחום של הסרת שתלי סיליקון מהחזה.

יש לציין, אם את צריכה לעבור הסרת התקשות קופסית, בדרך כלל יהיה צורך לבצע גם הסרת שתלי סיליקון מהשדיים. עוד חשוב לדעת, לא בהכרח תמיד יהיה צורך לעבור ניתוח של הסרת התקשות קופסית. אם למשל ההתקשות אינה מזוהמת או מודלקת, היא בדרך כלל תעבור מעצמה ותחלוף. כמובן, בהנחה שמבצעים הסרת שתלי סיליקון. אם לא מבצעים הסרת שתלי סיליקון, ההתקשות הקופסית לא אמורה להחלים לבד.

התקשות קופסית בעקבות קרע בשתלים של סיליקון

דבר נוסף שחשוב לדעת, לעיתים נוצרת התקשות קופסית בעקבות קרעים של שתלי סיליקון. אם שתלי סיליקון נקרעים בתוך הגוף, עשוי להתרחש תהליך של נזילת מי מלח ודליפת חומרים מסוכנים מהשתל לתוך הגוף.

במקרים אלו, ההתקשות הקופסית עשויה להידלק ולהזדהם. לאחר ניתוח הסרת שתלי סיליקון והסרת התקשות קופסית מזוהמת (לא בטוח שתהיה חובה להסיר את ההתקשות), יהיה צורך בד"כ לקבל גם טיפול אנטיביוטי.

הסרה חלקית ומלאה של התקשות קופסית – מה עדיף ומה פחות?

כשמעוניינים לבצע הסרת התקשות קופסית יחד עם הסרת שתלי סיליקון, חשוב להבחין בין 2 הליכים כירורגיים שונים. בעוד שניתן לבצע הסרה חלקית של ההתקשות הקופסית, חלק מהמנתחים דווקא ימליצו לכן על הסרה מלאה ומקיפה של ההתקשות. ההסרה המלאה, בדרך כלל – תהיה פתרון פחות מומלץ ועדיף על דעת רוב המנתחים.

אם את בוחרת לבצע הסרה מלאה של ההתקשות, והרופא ממליץ על כך גם, קחי בחשבון שתהליך ההחלמה יהיה ממושך (ביחס להחלמה לאחר הסרת סיליקון ללא הסרת התקשות קופסית). אם לאחר ניתוח הסרת שתלי סיליקון תוכלי לחזור לשגרה כנראה לאחר כמה ימים בודדים, אז הסרת שתלי סיליקון והסרת התקשות קופסית יצריכו החלמה ארוכה יותר. למעשה, אפשר להשיג החלמה מלאה לאחר כחצי שנה, בממוצע.

האם החזה נשאר נפול וצונח לאחר הסרת סיליקון מהשדיים?

אם את בוחרת לעבור הסרת שתלי סיליקון מהחזה, את צריכה לדעת שישנם פתרונות שונים עבור עיצוב החזה מחדש. יהיה קשה להגיע לתוצאות של גיל העשרה (כמו עם סיליקון), אבל אפשר למשל להשתמש בשיטה של הרמת חזה.

ובעוד שאפשר לבצע הרמת חזה לאחר הסרת שתלי סיליקון, אפשרי גם לעבור הליך של שאיבת שומן עצמי מהגוף והזרקתו לאזור החזה. באופן הזה, תוכלי גם להיפטר מעודפי שומן באזורים שונים בגוף, אבל גם להזריק את השומן הזה לשדיים. יש לציין, נשים רזות לעיתים לא נמצאות מתאימות להליך זה של הזרקת שומן עצמי (בעקבות מחסור במאגרי שומן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *