ייתכן שאת סובלת מכאבים באזור החזה, ואולי בכלל את מעוניינת להסיר שתלים מתוך סיבות רגשיות ואישיות. כך או כך, את עושה בשכל שאת מחפשת מידע בגוגל, אבל זכרי שדוקטור גוגל לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי. ובכל זאת, ריכזנו עבורך מידע שימושי, לפני שאת קופצת על שולחן הניתוחים.

רגע קטן לפני שאת מחליטה לעבור ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה, אנחנו ממליצים רגע לעצור, לנשום עמוק ולהגיע להחלטה מושכלת. לא שאנחנו אומרים שהניתוח אינו מומלץ, אבל כמו בכל ניתוח, יש בכך סיכונים מסוימים. מצד שני, יש גם את הסיכון בהשארת השתלים בחזה. בוא נבין ביחד, כיצד אפשר לדעת שהגיע הזמן להסיר את שתלי הסיליקון.

איך אני אדע שאני אמורה להסיר שתלי סיליקון?

קודם כל, זכרי שאת אמורה לעבור בדיקות תקופתיות כמו אולטרה סאונד, MRI וכו'. הבדיקות האלו משקפות את המצב השתל, מסייעות באבחון של שתלים קרועים ועוד. ואם את מרגישה לאחרונה כאבים באזור החזה, יש לכך כנראה משמעויות וסיבות.

בעוד שבמקרים מסוימים נשים יכולות להשתיל סיליקון והניתוח יעבור בהצלחה, במקרים אחרים הגוף עלול לדחות את השתלת הסיליקון. במקרים בהם הגוף מאותת לך בצורה של כאבים, ייתכן שהתפתחה אצלך התקשות קופסית.

האם התקשות קופסית היא תופעה נדירה?

רגע לפני שנסביר מה היא ההתקשות הזו, אנחנו נדגיש שהיא מתפתחת באופן פיזיולוגי וטבעי אצל רוב רובן המוחלט של המושתלות. מה שפחות נפוץ הוא, המקרה של התקשות קופסית מודלקת או מזוהמת. ישנם למשל מקרים שבהם השתל של הסיליקון נקרע, מה שיכול להוביל לכך שהשתל ידלוף חומרים מסוכנים לגוף.

במקרים אלו, הגוף מנסה ליצור מעין מחיצה אשר תפקידה לבצע בידוד מפני השתל הזר. המחיצה הזו היא רקמה תאית אשר נקראת התקשות קופסית או התקשות קופסיתית. בחלק גדול מהמקרים, ההתקשות הזו לא תהיה מודלקת ולא זיהומית. אבל במקרים אחרים, התקשות קופסית יכולה להגיע עד כדי מצב של דלקת חמורה וזיהום.

החזה עשוי להתעוות כתוצאה מהתקשות קופסית

אחת התופעות של התקשות קופסית, מלבד הכאבים, היא התופעה של עיוות השדיים. השתלים יכולים לזוז לכיוון בתי השחי, אך גם כלפי מעלה. אם במהלך השנים האחרונות את שמה לב לשינויים ניכרים בעיצוב החזה וגם חווה כאבים, חשוב לקבל טיפול רפואי.

אם הרופא המנתח יבצע בדיקה ויגלה שההתקשות הקופסית אצלך הפכה למודלקת או זיהומית, יהיה עליו ועלייך לבחור אם להסירה או לא. אמנם חלק גדול מהמנתחים לא ששים וממהרים להסיר התקשות זו, אבל חלק אחר מהמנתחים עשוי להמליץ על כך.

לתת לגוף לעשות את שלו: לא תמיד חובה להסיר התקשות קופסית

באופן טבעי לגמרי, ההתקשות הקופסית אמורה להיעלם לאחר ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה. אם כך, אנחנו מבינים שגם אם התפתחה התקשות קופסית, לא תמיד יהיה חובה להסיר אותה במהלך ניתוח הוצאת סיליקון מהשדיים.

אם הרופא המנתח בכל זאת מגיע להחלטה להסיר את ההתקשות הקופסית, יהיה אפשרי להסיר אותה באופן חלקי ויהיה אפשרי להסיר אותה באופן מלא. בכל מקרה, רוב המנתחים לא ימהרו להסיר אותה באופן מלא. מאחר שהגוף נוטה להעלים בעצמו את ההתקשות לאחר הסרת שתלים, רוב המנתחים יעדיפו לתת לגוף לעשות את שלו.

עיצוב החזה לאחר ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהשדיים

בין אם את בוחרת לעבור הסרת שתלים או הוצאת סיליקון יחד עם התקשות קופסית, ודאי את תוהה מה יעלה בגורל עיצוב החזה שלך. ובכן, זה שאת מבצעת הסרת שתלי סיליקון מהשדיים, לא אומר בהכרח שאת צריכה מהיום והלאה להתמודד עם חזה מאוד נפול.

אמנם יהיה מאוד קשה להגיע לנראות החזה שהייתה לך טרם הוצאת השתלים, אבל כן אפשר לבצע הרמת חזה. מעבר להרמת חזה, אפשר לבצע גם הליך של הזרקת שומן ממאגרי שומן ועודפי שומן בגוף המטופלת. אם למשל יש לך מאגרי שומן באזורים של הירכיים, הישבן והאגן, הידיים, הבטן וכו', יהיה אפשרי לשאוב את עודפי השומן האלו ולהשתמש בהם למטרת הזרקת שומן לחזה. אבל כמו שאמרנו, הנראות תהיה שונה מאשר הנראות של הגדלת חזה באמצעות סיליקון.

הרמת חזה והזרקת שומן עצמי – מעוצב אבל שונה מעיצוב סיליקוני

אם סיליקון נוטה להישאר מוצק ולהתרכז בחלק העליון של החזה, לשומן עצמי יש נטייה להתרכז דווקא בחלק התחתון של השדיים. זה אמנם עשוי לספק מראה מעט נפול של החזה, אבל זכרי שאת יכולה לעבור גם הרמת חזה לאחר הסרת שתלי סיליקון. באופן הזה, יהיה אפשרי למלא את הנפח של החזה בצורה די מוצלחת. שונה מהעיצוב של שתלי הסיליקון, אבל אפשר להגיע לתוצאות לא רעות בהחלט.

חשוב לציין בנקודה זו, שלא כל מטופלת נמצאת מתאימה להליכים של הרמת חזה והזרקת שומן עצמי במקום שתלי סיליקון. אם למשל את מאוד רזה ואין לך מאגרי שומן (תגידי תודה!), כנראה שלא תוכלי לעבור הזרקת שומן עצמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *