אם את עומדת לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון, או שמא את בשלב של התעניינות בהליך, ריכזנו עבורך מידע חשוב וכמה דגשים שכדאי לזכור. הצטרפי אלינו ל-4 וחצי דקות של קריאה מועילה, בסוף הכתבה הבאה נוכל לעשות סדר בבלגן.

לא משנה על מה נדבר, תמיד נוכל להציג יתרונות וחסרונות, גם כאשר מדברים על ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים. אם את מתכוננת לעבור את ההליך הנ"ל, בהחלט יהיה חשוב לברר כמה שיותר מידע מעמיק לפני שאת מחליטה לקפוץ על שולחן הניתוחים. והנה אנחנו כאן עבורך, נרכז מספר דגשים לגבי הוצאת סיליקון מהחזה.

אין תחליף לייעוץ רפואי מאת מנתח פלסטי להוצאת שתלים

מתכננת הוצאת שתלי סיליקון מהחזה? אם ככה, אנחנו רוצים קודם כל להדגיש שאין תחליף לייעוץ רפואי. בעוד שההליך הזה של הוצאת שתלים הוא הליך כירורגי לכל דבר, זה אומר בעצם שאת תצטרכי לעלות על שולחן הניתוחים.

יש לציין, ניתוח הוצאת סיליקון מהחזה בדרך כלל מתבצע בהרדמה מקומית בלבד, לא הרדמה כללית. דבר ראשון שחשוב לעשות הוא, לקבוע פגישת ייעוץ עם המנתח הפלסטי שלך, בכדי לקבל ממנו את הפרטים המלאים.

מהי התקשות קופסית (קופסיתית) ומה עושים לאחר שמתפתחת?

אם לאחר פגישת ייעוץ עם מנתח את עדיין בלבטים, בואי ננסה לעשות סדר בבלגן. קודם כל וכנראה הכי חשוב, לעיתים מדובר במצב בריאותי אשר מחייב את הוצאת השתלים של הסיליקון מהחזה. למשל, במקרים בהם מתפתחת התקשות קופסית אצל המטופלת.

התקשות קופסית נקראת גם התקשות קופסיתית, והיא למעשה הרקמה שהגוף מצמיח בכדי לנסות לבודד עצמים זרים מהגוף. במקרה הזה, העצם הזר הוא שתל הסיליקון. לפני שנרחיב לגבי התקשות קופסית, חשוב לציין שאחוז די קטן מהנשים המושתלות מפתחות התקשות מסוג זה.

מהו אחוז הנשים המושתלות שמפתחות התקשות קופסית?

מדובר על פלג נשים באוכלוסייה של כ-3%-5% בלבד. אם את נמנית בין הנשים שהתפתחה אצלה התקשות קופסית, מאוד חשוב לאבחן את המצב ולהבין באיזו חומרה מדובר. אם ההתקשות היא מודלקת או זיהומית, במקרים רבים יהיה צריך להסיר אותה.

את הסרת ההתקשות הקופסית מבצעים תוך כדי ניתוח הוצאת השתלים, מה שנחשב הליך כירורגי לא מאוד מורכב. בעוד שלפעמים מסירים באופן חלקי את ההתקשות הקופסית, במקרים אחרים מבצעים הסרה מלאה שלה.

האם תמיד חובה להסיר התקשות קופסיתית בניתוח כירורגי?

במקרים רבים, גם אם יש התקשות קופסית אצל המטופלת, הרופא המנתח לא ימהר להסיר אותה. זאת, מכיוון שההתקשות הקופסית בפעמים רבות פשוט נעלמת לאחר שמבצעים הסרת שתלי סיליקון מהחזה. שנית, בהליך הסרת קופסית עשויים להיווצר סיבוכים מסוימים שעדיף להימנע מהם.

לכן, יהיה חשוב לבחור מנתח פלסטי בעל ניסיון רב, שיודע בדיוק כיצד לאבחן את שיטת הטיפול הכי מתאימה לך. נדגיש כי, אצל כל אישה ואישה ההתקשות הקופסית עשויה להתפתח באופן שונה. בזמן שאצל חלק מהנשים ההתקשות הקופסית תגרום לכאבים באזור החזה, אצל נשים אחרות ייווצר עיוות באזור של החזה.

האם התקשות קופסית יכולה לגרום לעיוות ותזוזת השדיים?

השתלים יכולים להתרומם כלפי מעלה, השתלים יכולים לזוז לצדדים בצורה מעוותת ועוד. לאחר שהבנו מה היא ההתקשות הקופסית, חשוב לציין גם שה-FDA האמריקני ממליץ על החלפת שתלי סיליקון מדי כמה שנים. כמה שנים?

ובכן, בעיקרון, על פי ה-FDA (מנהל התרופות האמריקני), מומלץ להחליף שתלי סיליקון בכל 10 שנים. אבל העניין הוא כזה, במהלך אותן 10 שנים עשויים להתפתח מצבים בריאותיים שונים. וכמו כן, עשויים להתפתח כל מיני בעיות בשתלי הסיליקון, לרבות קרע בשתל ודליפה של מי מלח החוצה ממנו.

כיצד מגלים קרעים בשתלי הסיליקון בחזה?

חשוב להקפיד על ביצוע בדיקות אולטרה סאונד וביצוע הדמיית שד בכל שנה (החל מ-5 שנים לאחר ניתוח הגדלת חזה). במקרים בהם נשים מבקשות לעבור בדיקות אולטרה סאונד או MRI בעקבות כאבים באזור החזה, ייתכן זה נובע מתוך כמה סיבות.

ראשית, ייתכן שיש קרע בשתל, מה שיחייב ניתוח הסרת שתלים או החלפת שתלי סיליקון. במקרים בהם יש קרע בשתל, תיתכן גם ההתפתחות של התקשות קופסית. אם את מבחינה בכאבים או בתזוזה של השדיים לכיוון בית השחי או לכיוון מעלה, כנראה שאת צריכה לעבור בדיקה רפואית.

מה היא תסמונת ASIA וכיצד קשורה לשתלי סיליקון בחזה?

גם במקרים בהם האישה סובלה מעייפות כרונית, דיכאון שבא וחולף, נשירת שיער לא טבעית, מחסור בוויטמינים ועוד – חשוב לעבור אבחון רפואי. אולי את לא מכירה את התסמונת הזו, אבל היא נקראת תסמונת ASIA והיא מאופיינת עם נשים ברחבי העולם שעברו ניתוח הגדלת חזה.

תסמונת זו עדיין לא הוכחה באופן מחקרי אמנם, אבל היא מדווחת בכל העולם ונשים רבות מפסיקות ללקות בה כאשר הן עוברות ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה. צריכה סיוע נוסף במציאת מנתח פלסטי מומלץ להוצאת שתלים? צרי עמנו קשר ונסייע לך באיתור המנתח הנכון עבורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *