לאחר שנשים רבות נחשפו להמלצה של ה-FDA להחליף שתלי סיליקון בכל כמה שנים, עולה השאלה אצל רובן: מה קורה לאחר ניתוח הוצאת שתלים? והאם חובה להסיר שתלי סיליקון לאחר כמה שנים, או שאפשר פשוט לבדוק אותם ולהחליט להשאיר במקרה שהכול תקין? הנה התשובות לפניכן. 

אם שמעתן על ניתוח הגדלת חזה מחברותיכן הקרובות, בחרתן לעבור את הניתוח וכעת חלפו מספר שנים, ייתכן שהגיע הזמן לבדוק שהכול תקין. למעשה, על פי ההמלצות הרפואיות בעולם, מומלץ לבצע בדיקת אולטרה סאונד ובדיקות MRI בכל 3 שנים בערך. זאת, בכדי לקבוע אם שתלי הסיליקון במצב תקין, או שמא הם דורשים הסרה או החלפה.

מה אני צריכה לדעת על התקשות קופסית וניתוח הסרת שתלים?

בעוד שישנם יתרונות מובהקים עבור נשים רבות בניתוחי הגדלת חזה, ישנם גם מספר חסרונות שאולי לא סיפרו לכן עליהם. למשל, התקשות קופסיתית (התקשות קופסית). ההתקשות הזו היא רקמה אשר הגוף יוצר אצל נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה, אבל הגוף דחה את ההשתלה.

אם הגוף דוחה את ההשתלה, זה אומר שהוא מזהה את שתל הסיליקון בתור גוף זר. בפועל, זה אומר שהגוף ינסה ליצור בידוד מאותו גוף זר, שתל הסיליקון. כשהגוף מנסה להתבודד מהגוף הזר שהתגלה בתוכו, הוא יוצר התקשות קופסית.

מה היא התקשות קופסית וכיצד אדע אם התפתחה גם אצלי?

זוהי בעצם רקמה אשר נוצרת מסביב לאזור המושתל. במשך הזמן, ההתקשות הזו עשויה לחלוף לבד, אבל במקרים רבים היא תצריך טיפול מסוים. ההתקשות הקופסית מסוגלת לעוות את צורת החזה, בדרך כלל יהיה אפשר להבחין בהתרוממות של השדיים כלפי מעלה, או תזוזתם לכיוון של הצדדים.

כמו כן, התקשות קופסית עשויה לכאוב ולהיות גם מדולקת או מזוהמת. במקרים שבהם ההתקשות הקופסית מתפתחת עד כדי זיהום או דלקת, לעיתים יהיה צריך להסיר את ההתקשות במהלך ניתוח. אותו ניתוח בדרך כלל גם יכלול הסרת שתלי סיליקון מהחזה. כמובן שלפני שקובעים כי יש להסיר את ההתקשות הקופסית, חובה לעבור בדיקות בכדי לקבוע את מצב ההתקשות. האם היא מודלקת? האם זיהומית? חובה לבדוק זאת לפני ביצוע כל הליך כירורגי.

הסרת שתלי סיליקון והסרת התקשות קופסית באותו ניתוח?

את הסרת השתלים ואת הסרת ההתקשות, מבצעים בדרך כלל באותו הליך כירורגי, זה שמבוצע על ידי מנתח פלסטי בלבד. בעוד שבמקרים מסוימים המנתח יכול להמליץ על החלפת שתלי הסיליקון, במקרים אחרים ההמלצה תהיה להסירם לגמרי.

חשוב לציין בכדי שלא תילחצי, לא תמיד יש צורך להסיר התקשות קופסית. וכמו כן, לא תמיד ההתקשות הזו מתפתחת (לא אצל כל הנשים שעוברות השתלת סיליקון). אם ההתקשות הקופסית התפתחה אצלך וכעת את רוצה לעבור ניתוח הסרת שתלים, יש לך אפשרות עדיין להנות מחזה מעוצב.

חוששת מאיבוד צורת עיצוב החזה לאחר הסרת שתלים?

אם את חוששת שהחזה יאבד לגמרי מצורתו ועיצובו שכל כך את אוהבת, את יכולה לעבור הליך של הרמת חזה. כמו כן, במקרים בהם מעוניינים לעצב את החזה לאחר הוצאת שתלים, אפשרי להזריק שומן עצמי לאזור ממנו נלקחים השתלים.

אם יש לך אזורים מסוימים בגוף שבהם יש לך עודפי שומן שאת לא אוהבת, יהיה ניתן לעיתים להשתמש במאגרי השומן האלו ולהזריק אותם לאזור החזה. באופן הזה, את מקבלת 2 ציפורים במכה אחת – היפטרות מהשומן העודף ועיצוב החזה.

סיבות לעבור ניתוח הסרת שתלי סיליקון מהחזה

אם כך, ההתקשות הקופסית, אנחנו מבינים, היא אחד מהחסרונות האפשריים בניתוח הגדלת חזה. במקביל לכך שנשים מסוימות מפתחות התקשות קופסית, חשוב גם לזכור את המניעים הרגשיים של נשים שעוברות הסרת שתלים.

לא פעם, נשים מתבגרות בנפשן ומגלות שהן מרגישות שלמות גם ללא שתלים של סיליקון. אם המניעים שלך רגשיים-מנטליים ואת מעוניינת לחזור למראה הטבעי שלך, מה טוב. ואם אתם מעוניינת לעבור את הסרת השתלים בעקבות סיבות רפואיות, גם מעולה.

ניתוח הוצאת סיליקון מהשדיים – איתור המנתח הנכון

שוקלת לעבור הליך הסרת שתלי סיליקון מהחזה? יהיה חשוב לעבור את ההליך הכירורגי אצל מנתח פלסטי מומלץ להסרת שתלי סיליקון. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה, אנחנו מסייעים לך לאתר מנתחים מומלצים להסרת שתי סיליקון מהחזה.

השאירי אצלנו פרטים דרך אתר האינטרנט, ואנחנו כבר נדאג לכל השאר. אנחנו נאתר לך מספר מנתחים מומלצים להסרת סיליקון מהשדיים, ואת תוכלי לבחור במנתח שהכי מרגיש לך נכון. חשוב לזכור, לעולם אל תוותרי על פגישת ייעוץ רפואי עם מנתח בתחום זה. אמנם המידע באינטרנט יכול להיות מקיף ומעמיק, אבל הוא לעולם לא מהווה איזשהו תחליף לטיפול או ייעוץ רפואי. כמו כן, אם חלילה את סובלת מכאבים בעקבות מה שנראה כמו התקשות קופסית, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם. בעוד שבמקרים מסוימים יהיה אפשרי לטפל בכך בעזרת אנטיביוטיקה, בפעמים אחרות יידרש הליך ניתוחי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *