חלק מהנשים מחלימות יחסית מהיר וללא כאבים מניתוח הוצאת שתלים בחזה, בעוד שחלק אחר מהנשים מחלימות במשך חצי שנה. היכן טמונים ההבדלים בין סוגי ההחלמה מהניתוח? ומהו בעצם ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים? הנה כל הפרטים החשובים.

אם שמעת לאחרונה על ניתוח הוצאת שתלים מהחזה ולא הבנת בדיוק במה מדובר, הרשי לנו לעשות לך סדר בבלגן ואולי אפילו גם סדר בבריאות שלך, לא פחות מכך. בסופו של דבר, אף מחקר בעולם עדיין לא הוכיח ששתלי סיליקון מועילים לבריאות ומטיבים עמנו. מאידך, ישנם לא מעט מחקרים אשר מראים את התוצאות ההפוכות – ששתלי הסיליקון עלולים להוביל לבעיות רפואיות, סיבוכים רפואיים, דלקות, סרטן ועוד.

הוצאת שתלים של סיליקון מהחזה – מה חובה לדעת?

אם לפני שנים עברת השתלת סיליקון בחזה וכעת את מחפשת מידע בנוגע לניתוח הוצאת השתלים, חשוב לברר לגבי מהות התהליך וכמובן, גם הנושא של ההחלמה. קודם כל, לגבי מהות הניתוח וההליך הרפואי-כירורגי הנ"ל, מדובר בניתוח לכל דבר אשר מחייב ידיים מנתחות.

לפני שנדבר על משך ההחלמה של ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה, בואי נדבר על הניתוח עצמו. לאחר מכן, נבין מדוע כל אישה מחלימה במשך זמן שונה מהניתוח הזה. ראשית, בואי נעבור בקצרה על תופעות אשר עשויות להתלוות להשתלת סיליקון בחזה.

מה משליך ומשפיע על משך ההחלמה מניתוח הוצאת סיליקון?

לא פעם, ניתוח השתלת סיליקון עשוי להוביל למה שנקרא: "התקשות קופסיתית". ההתקשות הקופסיתית היא רקמה אשר מבודדת, או מנסה לבודד, את השתלים של הסיליקון מעצם היותם גוף זר בתוך גופה של האישה. כאשר הגוף מייצר התקשות קופסיתית, נוצרת רקמת בידוד אשר יכולה לגרום לכאבים אצל מושתלת הסיליקון.

כמו כן, ההתקשות הזאת יכולה גם לגרום לעיוות של צורת החזה ושל צורת השתלים. עכשיו, חשוב להבין, זה שעברת ניתוח השתלת סיליקון בחזה, לא אומר בהכרח שגם אצלך תיווצר או נוצרה התקשות קופסיתית. בעוד שאצל חלק מהנשים ההתקשות נוצרת, אצל חלק אחר מהנשים זה לא קורה.

כמה זמן לוקח להחלים מניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהשדיים?

אם את עוברת ניתוח הוצאת שתלים של סיליקון מהחזה ואין לך התקשות קופסיתית, ההחלמה היא יחסית קצרה. למעשה, ההחלמה כמעט מיידית. אבל אם נוצרה אצלך עם הזמן התקשות קופסיתית, חשוב לקחת בחשבון שמשך ההחלמה יהיה ארוך יותר מאשר המצב ההפוך (כשיש התקשות קופסיתית).

אם לדייק את המילים שלנו, ניתוח הוצאת שתלים מהחזה הכולל גם הסרת התקשות קופסיתית, מלווה בהחלמה שיכולה להימשך עד כחצי שנה. בשלב הראשון שלאחר הניתוח, את תישלחי להחלמה בבית ואח"כ תותאם עבורך חזייה מיוחדת, מחוך שישמור על האזורים המנותחים.

מה קורה לאחר ניתוח הוצאת השתלים של הסיליקון?

במשך החודשים שלאחר הניתוח, יהיה לך יותר ויותר קל להמשיך עם חייך ללא שתלי הסיליקון, לבצע פעילויות ספורטיביות ולחזור לשגרה באופן מלא. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון, אם מדברים על משך החלמה מניתוח הוצאת סיליקון מהשדיים, זה נושא הטיפולים הנלווים.

כשאת תוציאי את שתלי הסיליקון מהחזה, סביר להניח שאת לא תרצי להשאיר את החזה במצבו הנוכחי (המצב שלאחר הניתוח). את תרצי למלא את החסר ולהרגיש שלמה, אז זה משהו שגם כן משפיע על משך ההחלמה מהניתוח.

כיצד מעצבים את החזה לאחר הוצאת שתלי סיליקון?

יש לך את האפשרות לבצע הרמת חזה, מה שיצריך התאוששות לא ארוכה מדי. כמו כן, יש לך את האפשרות של הזרקת שומן עצמי לתוך האזור שממנו יוצאים השתלים. אם את בוחרת באפשרות של הזרקת שומן עצמי אחרי ניתוח הוצאת שתלי סיליקון, קחי בחשבון שגם האזור שממנו תשאבי שומן יצריך החלמה.

במילים אחרות, את בעצם מקבלת כאן 2 פתרונות בניתוח אחד. את אמנם מגיעה עבור הוצאת סיליקון מהשדיים, אבל את גם יכולה להיפטר משומן שהצטבר לך במקומות שונים בגוף. את השומן הזה שהמנתח יסיר מהישבן, מהירכיים, מהזרועות או מכל מקום אחר, יהיה ניתן להשתיל במקום שתלי הסיליקון המוסרים. דבר אחרון שאנחנו רוצים שתדעי, אנחנו ממליצים לבחור בחוכמה את המנתח שלך.

בחירה נכונה של מנתח להוצאת שתלי סיליקון

בעוד שישנם מנתחים צעירים ללא רקורד מקצועי עשיר, יש מנתחים בכירים שצולחים את הניתוחים האלו ברמה היום-יומית. אם את עומדת לעבור ניתוח הוצאת סיליקון מהחזה, ואת מוגבלת בתקציב עבור הניתוח, תמתיני עם זה. במיוחד אם את מעוניינת לעבור את הניתוח באופן פרטי. אבל בכל מקרה, תקפידי לקבל ייעוץ רפואי. לעיתים יש מצבים שממש לא סובלים דיחוי, ככה שהייעוץ הרפואי הוא חובה – לעולם אל תסתפקי במידע מהאינטרנט.

ועוד דבר, חשוב שתדעי בנקודה הזו, שחברות הביטוח לפעמים מכסות את הניתוחים האלו, כמו למשל במצבים של שתלי סיליקון שנקרעים בתוך הגוף. אם הביטוח אינו מכסה את המקרה שלך ואין לך מספיק כסף עבור ניתוח אצל מנתח בכיר-פרטי, תוכלי לבדוק את הנושא מול בתי החולים בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *