ייתכן שלא שמעת על תסמונת ASIA, וזאת מאחר שהתסמונת הזו עדיין לא הוכחה מחקרית באופן מלא. וייתכן גם שלא ידעת כי שתלי סיליקון בחזה עשויים להוביל לבעיות בריאותיות שונות, עייפות כרונית, דליפה של הסיליקון ונדידת חומר הסיליקון לבלוטות הלימפה ועוד. בואי נדבר על זה, האם גם לך כדאי להחליף או להוציא את שתלי הסיליקון?

באי נדבר על זה לרגע, כמה זמן עבר מאז שעברת ניתוח הגדלת חזה באמצעות השתלת שתלי סיליקון? אם עברו 10 שנים מאז הניתוח, ייתכן מאוד שאת אמורה כבר להחליף את השתלים, או אולי אפילו להוציא אותם. אמנם סיליקון לא הוכח בתור חומר אשר מזיק בריאותית, אבל השתלים הם עדיין גוף זר בתוך הגוף שלנו. וכאשר הגוף שלנו מכיל גוף זר בתוכו, לעיתים הוא יבצע ניסיונות לבודד את אותו הגוף. אם מדברים על שתלי סיליקון, התהליך הזה נקרא "התקשות קופסיתית".

מה היא התקשות קופסיתית ואיך זה קשור להוצאת סיליקון מהחזה?

ההתקשות הקופסיתית היא תהליך פיזיולוגי אשר מתרחש בשד של האישה, כאשר בעצם נוצרת רקמה אשר מנסה לבודד את הגוף הזר (שתלי הסיליקון). ההתקשות הקופסיתית נוצרת בין הגוף שלך לבין השתלים, בעוד שהתחושה בדרך כלל תהיה מלווה בכאבים מסוימים, התקשות של אזור השד ואפילו עיוות של צורת השדיים.

לכן, בכל 5-10 שנים מומלץ להחליף את שתלי הסיליקון. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון, השתלים של הסיליקון הם לא עמידים לנצח. במילים אחרות, לכל חומר גלם בעולם הזה יש תהליך מסוים של בלאי. בעוד ששתלים איכותיים יכולים להחזיק שנים מבלי שיקרה להם כלום, שתלי סיליקון אחרים יכולים להיקרע, מה שמוביל לדליפה של חומר הסיליקון.

מה קורה אם חלילה שתל סיליקון נקרע בתוך הגוף?

כאשר חומר הסיליקון דולף מהשתלים, הוא עשוי להגיע לאזור של בלוטות הלימפה. וכשזה קורה, עלולות להתפתח בעיות רפואיות שונות, כולל סרטן במקרים פחות נפוצים. אם את מעוניינת לבצע ניתוח הוצאת שתלי סיליקון, יש מספר דרכים-רפואיות שמאפשרות לך לעשות זאת.

דבר ראשון, את יכולה להוציא את השתלים ולהנות מתהליך החלמה די מזורז ויחסית נטול כאבים. שנית, את יכולה להוציא את השתלים וגם את ההתקשות הקופסיתית (במידה שאכן התפתחה אצלך התקשות קופסיתית).

כמה זמן לוקח להחלים מניתוח הוצאת שתלי סיליקון והתקשות קופסיתית?

במקרים שבהם נשים מעוניינות להוציא את השתלים ואת ההתקשות שנוצרה עם השנים, ההחלמה תהיה ארוכה יותר. כמה יותר ארוכה? בדרך כלל, החלמה מלאה מושגת רק לאחר חצי שנה. זה לא אומר שבמשך חצי שנה את תהיי כאובה ופצועה, חלילה, זה פשוט אומר שיש שלבים של החלמה בתהליך ההתאוששות.

דבר נוסף שחשוב לדעת, נשים רבות מבקשות לעבור בדיקות כשהן מבצעות את ניתוח הוצאת השתל. הבדיקות אמורות לשלול או חלילה לאושש בעיות רפואיות שונות, כולל סרטן. אמנם חומר הסיליקון לא הוכח מחקרית כחומר מסרטן כאשר מושתל בשדיים, אבל כל אחת מגיבה אחרת לחומרים שונים.

מה היא תסמונת ASIA וכיצד קשורה לשתלי סיליקון?

בכדי לשלול סיכויים להתפתחות בעיות רפואיות, מומלץ לעבור בדיקות רפואיות לפני הוצאת השתלים. מעבר למה שציינו עד כה, חשוב גם להכיר תסמונת הנקראת תסמונת ASIA. אמנם טרם התקבלו תוצאות חד משמעיות, אבל הנושא של תסמונת ASIA נחקר כבר שנים בהקשר של שתלי סיליקון.

תסמונת ASIA היא תסמונת אשר מאופיינת עם מספר לא קטן של תופעות לוואי אשר נוטים לקשר אותן לשתלים. נשים אשר משתילות סיליקון מדווחות על תחושות כמו נשירת שיער, כאבים שונים באזורים שונים בגוף, עייפות כרונית, דיכאון, חוסר ריכוז וחוסר בוויטמינים.

האם תסמונת ASIA הוכחה מחקרית?

כאמור, עדיין לא הוכח מחקרית באופן מלא, שהתסמונת הזו מקושרת באופן ישיר להשתלת שתלי סיליקון. אבל יחד עם זאת, ישנן נשים רבות בעולם אשר מדווחות על התסמונת הזו ועל התחושות האלו, ורובן עברו השתלת סיליקון.

בסופו של דבר, בין אם עברת השתלת סיליקון או לא עברת, חשוב להיבדק לפחות פעם בשנה אצל הרופא. האינטרנט הוא מקור מידע נפלא, אבל הוא ממש לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי. אם את עברת השתלת סיליקון בשנים האחרונות ואת שמה לב לשינויים פיזיולוגיים וצורתיים במבנה החזה, או שמא את מרגישה כאבים והתנפחויות שונות בגוף, חובה להיבדק בהקדם אצל הרופא.

ניתוח הוצאת שתלי סיליקון מהחזה – סיבות רגשיות גם

במקרה שתרצי להוציא את שתלי הסיליקון, כיום ניתן לבצע ניתוח הוצאת שתלים בחזה בעלויות די ידידותיות. אגב, אם יש קרע בשתל הסיליקון, במקרים רבים חברת הביטוח תכסה את עלות הניתוח. לאחר שעברנו על הסיבות הרפואיות להוצאת שתלי סיליקון, אפשר גם לדבר על הסיבות הרגשיות בקצרה.

נשים רבות, כשהן הופכות לאימהות, הן כבר לא מרגישות תלויות בשתלי הסיליקון בכדי להרגיש שלמות עם עצמן. בשלב זה של החיים, ומתוך הרצון להניק ללא חששות, אימהות רבות בוחרות לבצע ניתוח הוצאת שתלים של סיליקון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *