סובלת מכאבים כבר תקופה ממושכת בעקבות ניתוח הגדלת חזה שעברת? הרופא שבדק אותך איבחן לך בעיה רפואית בשם התקשות קופסית בשד? בוודאי את חוששת בנוגע להשלכות של בעיה זו, וכמובן חוששת לגורלם של שתלי הסיליקון שהוחדרו לך לחזה כדי שתהני ממראה נשי, אסתטי ושופע בדיוק כמו שחלמת תמיד.

כדי שתוכלי להבין מה המשמעות של התקשות קופסית, למה זה קורה ואיך תוכלי להתמודד עם התופעה הרפואית הזו – ריכזנו עבורך בעמוד הנוכחי את כל המידע המקיף בנושא, כך שאת יכולה להירגע מעט ולהוריד מעט את מפלס הלחץ והחרדה.

מהי התקשות קופסית?

המונח קופסית הינו מונח רפואי המתאר את רקמת העור המקיפה את שתל הסיליקון שנמצא בגופך. מכיוון שהושתלו לך שתלי סיליקון בכל אחד מהשדיים, יש לך למעשה שתי קופסיות בחזה התוחמות את השתלים. כאשר הרופא אבחן את הכאבים שאת סובלת מהם כבעיה של התקשות קופסית, הכוונה היא שגופך החליט לדחות את אחד משתלי הסיליקון שהוחדרו לחזה, ולכן התגובה הביולוגית של הגוף היא יצירת רקמת עור שהיא קשה, בולטת ולעיתים דלקתית.

מה ההשלכות של היווצרות קופסית בשד?

חשוב לזכור כי היווצרות של קופסית בשד היא תהליך טבעי המתרחש בגופה של כל אחת שעוברת ניתוח להגדלת חזה, כיוון שמדובר על מנגנון ביולוגי של הגוף ליצור חיבור בינו לבין הגוף הזר שהושתל בו. משום כך היווצרות של קופסיות מתרחשות בכל פעם שמוחדרים לגוף גופים זרים כמו קוצבי לב, חלקי פלטינות לאיחוי שברים בגוף, רסיסים של כדורי אקדח וכן כמובן גם שתלי סיליקון.

לכן ההשלכות של היווצרות קופסית בשד הן צפויות וידועות מראש, כאשר באופן שגרתי מדובר על היווצרות טבעית של רקמת עור המסווגת בדרגה של 1-2 בלבד שאיננה מורגשת כלל. המצב שונה לחלוטין כאשר מדובר על היווצרות של קופסית קשה ובולטת יותר, שדרגת הסיווג שלה היא 3-4 ולכן היא מייצגת בעיה רפואית של התקשות קופסית.

איך לאבחן בעיה רפואית בקופסית שנוצרה סביב השתל?

כיוון שהתפתחות הקופסית בשד לאחר ניתוח להגדלת חזה מתרחשת באופן פנימי סביב השתל, ניתן לאבחן את היווצרותה של בעיה רפואית ברקמת העור הזו רק באמצעות צילום הדמיה ממוחשב כמו אולטרסאונד או MRI. לרוב נשים ידווחו לרופא שלהן על כאבים ותחושת חוסר נוחות באזור החזה, כאשר תחושות אלו הולכות ומתעצמות בכל יום ללא שיפור או הקלה. לכן כדי לאבחן האם אכן קיימת התקשות בקופסית כתוצאה מדחיית הגוף את השתל, הרופא ישלח את המטופלת לבצע צילום של החזה כדי לקבל תמונת מצב עדכנית ויעילה שתאפשר לו לדעת כיצד לטפל בבעיה.

מהו הטיפול המומלץ במקרה של התקשות קופסית?

נוסף לכאבים וחוסר הנוחות לאישה המאובחנת כסובלת מבעיה רפואית בחזה לאחר הגדלת חזה, ההשלכות הגופניות של התקשות קופסית מתבטאות ביצירת רקמה עור עבה וקשה היוצרת את הכאבים הגופניים, ובמקרים קשים אף עשויה לפגוע בנראות האסתטית של החזה כתוצאה מהופעה של בליטה נוקשה המעידה על היווצרות של רקמת עור צלקתית סביב השתל.

משום כך הטיפול המומלץ במקרה של התקשות קופסית יהיה ניתוח להוצאת השתלים, שיאפשר לבצע הסרה מלאה של הרקמה הצלקתית המכאיבה באופן יעיל. כמובן שנשים הסובלות מהתקשות קופסית בשני שתלי הסיליקון יצטרכו לעבור ניתוח דו-צדדי לצורך הוצאת שתלים והסרת הקופסית.

הוצאת שתלים בעקבות התקשות קופסית בשד – האם זה הכרחי?

אם את מתאכזבת מהמחשבה כי בעקבות התקשות הקופסית יהיה עלייך להיפרד משתלי הסיליקון שעיצבו לך את החזה, זכרי כי זו הדרך היחידה, היעילה והבטוחה להסרה מלאה של הקופסית שיצרה את הכאבים וחוסר הנוחות שוודאי השפיעו על איכות החיים שלך. לרוב בעיה זו איננה מסכנת חיים, אך היא עשויה להוביל לסיבוכים רפואיים שונים שיפגעו הן במראה האסתטי של גופך והן בבריאות שלך.

החדשות הטובות הן כי גם לאחר אבחון של התקשות קופסית והצורך בהסרת השתלים הקיימים, תוכלי להמשיך וליהנות ממראה של חזה שופע ונאה הודות לניתוח החלפת שתלים, המאפשר פתרון מצוין במקרה של התקשות קופסית בשד. ניתוח זה זהה לשלבי הניתוח של הוצאת שתלים, כאשר לאחר הוצאתם וטיפול ברקמת העור הבעייתית ניתן יהיה להשתיל שתלי סיליקון חדשים בהתאם לבחירתה של כל מטופלת.

הוצאת שתלי סיליקון – רק במקרים של בעיה רפואית בשד?

הצורך בהוצאת שתלי סיליקון עולה לרוב עבור נשים שעברו ניתוח להגדלת חזה, והן סובלות מבעיות רפואיות המחייבות אותן להיפטר משתלי הסיליקון הקיימים בגופן. נוסף להתקשות הקופסית שהינה בעיה שכיחה לאחר הגדלת חזה, ישנן נשים הסובלות מבעיה רפואית כתוצאה מפגם הקיים בשתל הסיליקון כמו קריעה או דליפה שלו.

קיימים סוגים שונים של שתלי סיליקון המיועדים להשתלה בחזה, כאשר ההמלצה היא לבחור את השתלים האיכותיים והעמידים ביותר שיבטיחו תוצאות מושלמות לאורך זמן. יחד עם זאת עשויים לעיתים להיווצר פגמים בשתלים שנמצאים בחזה, אם כתוצאה מפגם בשתל עצמו או מחבלה שהתרחשה באזור החזה לאחר הניתוח. לכן במקרה של פגיעה בשתלי הסיליקון יש להסיר אותם ממקומם באמצעות פרוצדורה כירורגית, ולוודא כי השתל הוצא במלואו במקרה ומדובר על שתל קרוע ובלוי.

נוסף לצורך של הוצאת שתלים מהחזה במקרה של בעיות רפואיות בשתלי הסיליקון, יש נשים הבוחרות להוציא את השתלים מגופן מבחירה חופשית מבלי שיסבלו מבעיה של התקשות קופסית או פגם בשתל.

הוצאת שתלים מהחזה מסיבות אסתטיות בלבד

הסיבות האסתטיות המובילות נשים להחלטה בנוגע להוצאת השתלים תלויות לרוב בהחלטה הנובעת מדימוי עצמי, כיוון שמלכתחילה הצורך בהגדלת החזה נובע מרצון אסתטי לשנות את מבנה ודימוי הגוף של כל אחת שבחררה לעשות את הניתוח. כאשר מדברים על סיבות אסתטיות הן יכולות להיות שונות ומגוונות כמו שינוי של מבנה הגוף במהלך השנים כתוצאה מדיאטות, הריונות, גיל מבוגר ועוד. במקרים אלו נשים יכולות לבחור האם הן מעוניינות להסיר את השתלים מהחזה באופן קבוע, או להחליפם בשתלים חדשים קטנים או גדולים יותר שיתאימו למבנה גופן החדש.

בנוסף לסיבה זו של שינוי והתאמה למבנה הגוף, יש לא מעט נשים שבוחרות לעבור ניתוח להוצאת שתלי סיליקון מכיוון שהן אינן מרוצות מהתוצאה הסופית של ניתוח הגדלת החזה שהן עברו. במקרה זה הבחירה שלהן תהיה לרוב לבצע ניתוח החלפת שתלים, שיאפשר להם להיפטר מהשתלים הקיימים ולהחליפם בחדשים שיתאימו לרצון האישי ולדימוי העצמי שמתאים להן.

מהלך ניתוח הוצאת שתלים – דברים שכדאי לדעת

בין אם מדובר על ההחלטה לבצע ניתוח להוצאת שתלים באופן קבוע או החלפת שתלים בחדשים, מהלך הניתוח מתבצע ברובו באופן זהה למעט הפרוצדורה הסופית בה המנתח סוגר את הרקמות ללא שתלים, או משתיל שתלי סיליקון חדשים במקום אלו שהוצאו.

בשלב הראשון של הניתוח המטופלת עוברת הרדמה מלאה, והמנתח מתחיל מביצוע חתך באזור החזה שיאפשר לו להוציא את השתלים הקיימים. כיוון שהמטופלת עברה ניתוח הגדלת חזה, קיימות צלקות קודמות באזור החזה דרכן הושתלו השתלים, ולכן המנתח יעדיף לבצע את החתך לחשיפת השתלים דרך הצלקות הקיימות כדי למנוע היווצרות של צלקות חדשות.

לאחר הוצאת השתלים מכיס החזה ווידוא כי לא נותרו כל שאריות נוספות בחלל הכיס שנפתח, המנתח מסיר את הקופסית שנוצרה בשד באופן חלקי או מלא על פי הצורך. במידה והמטופלת עוברת את הניתוח להוצאת שתלים מהסיבה של התקשות קופסית, המנתח יקפיד להסיר את הקופסית העבה במלואה – פרוצדורה הנחשבת מורכבת לביצוע, ולכן חשוב לבחור רק מנתח מנוסה ומומחה בניתוחים אלו כדי להימנע מסיבוכים אפשריים. 

איך נראה חזה לאחר הוצאת שתלים?

מראה החזה לאחר הוצאת שתלים תלוי למעשה בסוג הניתוח שבוצע, כיוון שניתוח הכולל החלפה לשתלים חדשים יעניק תוצאות של חזה מעוצב ומלא כפי שהיה לפני ההסרת השתלים, ואילו ניתוח להוצאת שתלים ללא השתלת שתלים חדשים יעניק תוצאה של חזה נפול וחסר נפח באופן טבעי – כיוון שהוצאו ממנו שתלי הסיליקון שהעניקו לחזה באופן מלאכותי את המראה השופע והזקוף.

נשים המעוניינות להוציא את שתלי הסיליקון מהחזה באופן קבוע חוששות בצורה מוצדקת מהתוצאה הסופית של הניתוח, כיוון שהחזה שלהן עשוי להיות מושפע באופן מהותי מהוצאת השתלים, במיוחד עבור נשים שעברו בעבר ניתוח הגדלת חזה ובחרו להשתיל שתלי סיליקון בעלי נפח גדול במיוחד לעומת הנפח הטבעי שלהן.

האם ניתן לבצע תיקונים אסתטיים בחזה לאחר ניתוח הוצאת שתלים?

גם במקרה הזה יש חדשות טובות, והן מגוון הפתרונות האסתטיים הקיימים בתחום הרפואה האסתטית, כך שגם נשים שהחליטו להוציא לאלתר את שתלי הסיליקון מהחזה שלהן יוכלו ליהנות ממראה של חזה נאה ומעוצב. הפתרון האידיאלי יותאם לכל מטופלת בהתאם לציפיות שלה, וכן בהמלצת הרופא המנתח שיידע כיצד להתאים את הציפיות למציאות ולתיקונים האסתטיים האפשריים.

כמובן שהחלופה הטובה ביותר היא להמשיך ולהסתובב עם שתלים מלאכותיים בחזה, אך אלו המעוניינות למנוע בעיות רפואיות כמו התקשות קופסית יוכלו להוציא את השתלים ולעצב את מראה החזה באמצעות ניתוח הרמת חזה. פרוצדורה זו מומלצת לרוב עבור נשים שסובלות מחזה בעל מראה נפול כתוצאה מחוסר מתיחה של העור, שהיא אחת מההשלכות המשמעותיות שמתרחשות לאחר ניתוח להוצאת שתלים. באמצעות הרמת החזה ניתן יהיה לעצב את החזה בצורה אסתטית ופרופורציונלית לגוף האישה, זאת מבלי שהיא תצטרך לשאת שתלי סיליקון ולסבול שוב מהתקשות קופסית.

פתרון אסתטי נוסף שקיים הוא הזרקת שומן עצמי, הכולל שאיבה של שומן מגוף המטופלת והזרקתו באזור החזה כדי להקנות נפח ומלאות, המחליפים את שתלי הסיליקון שהוצאו ממקומם. פרוצדורה זו לרוב מצריכה סדרה של טיפולי הזרקות כדי להגיע לתוצאה הרצויה עבור האישה, וכן מותנית בקיום מצבורי שומן המאפשרים שאיבה שלהם לצורך הזרקה לחזה.

שני סוגי התיקונים הללו יכולים להתבצע במסגרת ניתוח להוצאת שתלים מהחזה, כך שהם יאפשרו לכל אחת ליהנות מתוצאות מיטביות גם לאחר שייפרדו משתלי הסיליקון שלהן.

עלויות של הוצאת שתלי סיליקון – מה הן כוללות?

ניתוח הוצאת שתלים מהחזה כרוך בעלויות הנעות בין 10,000 ₪ ועשיות להגיע עד 30,000 ₪, זאת בהתאם לסוג הניתוח שבוצע ומהלך הפרוצדורה. יש לקחת בחשבון כי לרוב העלות של הוצאת שתלים לצורך טיפול בקופסית בשד תהיה שונה, לעומת ניתוח להוצאת שתלים מסיבות אסתטיות או ניתוח החלפת שתלים. כדי לקבל מידע עדכני ומלא בנוגע לעלות הסופית של הפרוצדורה הניתוחית, כדאי לקבוע פגישות ייעוץ עם מנתחים מובילים שיתוו את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר, וכן יעניקו הצעת מחיר כוללת של כל התהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *